۰
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵

تشکیل کنسرسیوم استان های حاشیه کویر

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: به همت اتاق بازرگانی استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان درصدد تشکیل کنسرسیوم استان های حاشیه کویر هستیم.
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: به همت اتاق بازرگانی استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان درصدد تشکیل کنسرسیوم استان های حاشیه کویر هستیم.
به گزارش ایرنا محمدرضا مجیدی روز سه شنبه در آیین گشایش دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک و دومین همایش ملی انجمن جغرافیا و برنامه ریزی مناطق مرزی ایران در دانشگاه بیرجند افزود: همچنین تابستان امسال سالگرد ثبت جهانی کویر لوت در مرکز و این سه استان برگزار خواهد شد. 
'کنسرسیوم به اتحاد یا ائتلاف دو یا چند فرد، شرکت، سازمان، حکومت (یا ترکیبی از اینها) برای پیگیری اهداف و برنامه های مشترک گفته می شود.' 
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: کویر در دنیا یک ثروت بزرگ محسوب می شود که باید این فرصت را مغتنم بشمرید. 
وی یکی از شروط توسعه گردشگری را فراهم کردن زیرساخت های آن دانست و اظهار کرد: آنچه نان روزمره مردم را در کوتاه مدت جواب می دهد، صنعت گردشگری و صنایع وابسته است. 
مجیدی با اشاره به مواریث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: سه اثر این استان شامل باغ اکبریه بیرجند، قنات بلده فردوس و کویر لوت در سال های اخیر ثبت جهانی شد. 
'کویر لوت بین استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان مشترک است.' 
وی افزود: امید است دانشگاه بیرجند در آمایش جدیدی که خواهد داشت در صنعت گردشگری به جهت کادرسازی نه مدرک آفرینی ورود کند. 
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: اگر در این حوزه زیرساخت های علمی و فرهنگی در کنار زیرساخت های فنی فراهم شود فرصتی بسیار استثنایی خواهد بود و حدود هزار شغل طی 2 سال در این استان ایجاد می شود. 
وی گفت: در قالب دیپلماسی پارلمانی، دیپلماسی گردشگری و شهری می توان فرصت های فراوانی برای کشور به ویژه حوزه شرق کشور ایجاد کرد. 
وی همایش ملی انجمن جغرافیا و برنامه ریزی مناطق مرزی ایران را حلقه وصل بین نظر و عمل دانست و افزود: دبیرخانه مجمع مجالس آسیایی در قالب دیپلماسی برای تحقق اهداف این همایش آمادگی کافی دارد که امید است دستاوردهای این همایش منشا برکات فراوان باشد. 
مجیدی بیان کرد: آب و صنعت در خراسان جنوبی وجود ندارد اما در گذشته اینجا بارانداز تجاری شرق کشور بوده، از سوی دیگر دارای ذخایر معدنی و صنعت گردشگری محسوب می شود که امروز اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است. 
وی گفت: 10 سال پیش نخستین همایش بین المللی امنیت انسانی در غرب آسیا در دانشگاه بیرجند برگزار شد لذا سرقفلی امنیت انسانی غرب آسیا در ایران به بیرجند داده شده است. 
وی ادامه داد: دومین همایش امنیت انسانی غرب آسیا نیز برگزار شد که امید است با همت استاندار سومین همایش یادشده نیز برگزار شود چراکه نام بیرجند در قالب این همایش در یونسکو و سازمان ملل ثبت شده است. 
دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک و دومین همایش ملی انجمن جغرافیا و برنامه ریزی مناطق مرزی ایران تا فردا (چهارشنبه) در دانشگاه بیرجند ادامه دارد. 
کد مطلب: 85056
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *