۰
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۱

زنان ایران در مسیر پیشرفت قرار دارند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار مدیراجرایی نهاد زنان سازمان ملل که در سوئد انجام شد، با اشاره به اینکه زنان ایران در مسیر پیشرفت قرار دارند، در عین حال بر ضرورت توجه جدی به موضوع نقش خانواده در پایداری توسعه تاکید کرد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار مدیراجرایی نهاد زنان سازمان ملل که در سوئد انجام شد، با اشاره به اینکه زنان ایران در مسیر پیشرفت قرار دارند، در عین حال بر ضرورت توجه جدی به موضوع نقش خانواده در پایداری توسعه تاکید کرد.
به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار در ادامه دیدارهای اش طی سفر دو روزه به سوئد که از روز گذشته آغاز شد، با مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل، وزیر تجارت و امور اروپایی، مدیرکل آژانس تخصصی حوزه زنان، ریاست موسسه مردم نهاد سوئد، دیدار و گفت و گو کرد.
ابتکار در دیدار با «فومزیله ملامبو» مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل که امروز - سه شنبه - انجام شد، به تحولات خانواده متاثر از فردگرایی، توسعه شبکه های اجتماعی و کاهش تعاملات در درون خانواده اشاره کرد.
وی ادامه داد: در ایران اکنون موضوع توسعه گفت و گو در خانواده و گفت و گوی بین نسلی مورد توجه و اقدام است.
ابتکار همچنین با «لنا آگ»، مدیرکل آژانس تخصصی حوزه زنان سوئد نیز دیدار داشت که در ابتدای این ملاقات خانم آگ، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با معاون رییس جمهوری اسلامی ایران، درباره آژانس تخصصی حوزه زنان سوئد گفت: این آژانس تخصصی نزدیک به پنج ماه است که توسط دولت تاسیس شده و وظیفه نظارت بر پیشرفت اهداف تعیین شده در حوزه زنان و خانواده را دارد. 
معصومه ابتکار در ادامه این گفت و گو با اشاره به برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مواد مهم حوزه زنان این قانون را یادآور شد و عدالت جنسیتی را از اولویت های ملی برشمرد. 
در ادامه این دیدارها، ملاقات با «آنیکا رمبه»، ریاست موسسه سوئد نیز صورت گرفت که خانم آنیکا رمبه، در این دیدار با تاکید بر امکان همکاری در زمینه توانمندسازی زنان به بالا بودن سطح تحصیلات زنان ایرانی و دستاوردهای عینی ایران در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: در سوئد نیز زنان سهم بالایی در آموزش عالی دارند و بهره گیری از توان تخصصی آنان در توسعه اجتماعی از اولویت های دولت سوئد در برنامه های ملی است. 
ابتکار نیز ضمن اشاره به دستاوردها در عرصه های مختلف اظهار داشت: زنان ایرانی در مسیر پیشرفت قرار گرفته اند و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در تلاش است با زمینه سازی موثر، فرصت های زنان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و مدیریتی را افزایش دهد. 
معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دعوت خانم مارگوت والستروم معاون نخست وزیر سوئد برای پیشبرد روابط دو جانبه و معرفی توانمندی های زن ایرانی سفر دو روزه ای را از روز دوشنبه به استکهلم آغاز کرده است.
کد مطلب: 85081
برچسب ها: معصومه ابتکار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *