۰
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲

ایران آمادگی حمایت از ملت عراق را دارد

وزیر دفاع کشورمان در ادامه برنامه هایش در عراق، با رئیس ستاد ارتش عراق و هیئت نظامی این کشور دیدار و پیرامون مسائل منطقه مذاکره و گفت گو کرد.
وزیر دفاع کشورمان در ادامه برنامه هایش در عراق، با رئیس ستاد ارتش عراق و هیئت نظامی این کشور دیدار و پیرامون مسائل منطقه مذاکره و گفت گو کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع کشورمان در این دیدار ضمن تبریک پیروزی های بزرگ عراق بر تروریسم، بر آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت عراق همچون گذشته تاکید کرد.

وی با بیان اینکه عراق در سایه وحدت ملی، تدبیر مراجع، تلاش مسئولین و رشادت رزمندگان و جوانان عراقی به این دستاوردها رسیده است، اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق، نگاهی فراگیر بر مبنای عراق واحد و یکپارچه است و معتقدیم امنیت و ثبات عراق برای کل منطقه اهمیت دارد.

وزیر دفاع با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های وزارت دفاع ایران، آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با عراق در زمینه های مدنظر را اعلام کرد.

سرلشگر الغانمی رئیس ستاد ارتش عراق نیز در این دیدار با اشاره به همکاری های رو به گسترش دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم با هدف پاکسازی کامل اراضی عراق از لوث تروریست ها، از نقش بارز و برادرانه جمهوری اسلامی ایران در پیروزی های عراق بر داعش تقدیر کرد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت امنیتی عراق اظهار داشت: عراق پیروزی بر داعش را اعلام کرده و نیروهای ارتش و حشدالشعبی در حال پاکسازی برخی نقاط آلوده هستند و دستاوردهای بزرگی در زمینه های امنیتی به دست آورده اند.

سرلشگر الغانمی با بیان اینکه ایران همواره در سختی ها و دوران مبارزه با داعش با عراق بوده است، تصریح کرد: ما شاهد بودیم که در آن مقطع خون دو ملت در هم آمیخت و مطمئن هستیم در روند بازسازی آینده عراق در زمینه های مختلف به ویژه تامین نیازمندی های دفاعی عراق و بازسازی اقتصادی نیز شما با ما خواهید بود.

در این نشست، روسای ایرانی و عراقی کمیته مشترک همکاریهای نظامی توسط وزرای دفاع دو کشور معرفی شدند و طرفین بر آغاز فعالیتهای این کمیته، به موازات فعالیتهای کمیته فنی دفاعی تاکید کردند.
کد مطلب: 85149
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *