۰
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲

تازه های صنایع دفاع ۳۰ کشور آسیا در مالزی

مرکز همایش‌های تجارت بین الملل مالزی (MITEC) میزبان 30 کشور آسیایی از این قاره کهن در قالب نمایش تازه های صنایع دفاعی به مناسبت سی امین سالگرد تشکیل نخستین نمایشگاه «خدمات دفاعی آسیا» (DSA) است.
مرکز همایش‌های تجارت بین الملل مالزی (MITEC) میزبان 30 کشور آسیایی از این قاره کهن در قالب نمایش تازه های صنایع دفاعی به مناسبت سی امین سالگرد تشکیل نخستین نمایشگاه «خدمات دفاعی آسیا» (DSA) است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این نمایشگاه که گروه «امنیت ملی برای آسیا» (Natsec) و « خدمات دفاعی آسیا» (DSA) آن را بین روزهای 16 تا 19 آوریل (۲۷ الی ۳۰ فرودین) به شکل مشترک برپا کرده اند، هیات های ارشد دولتی و نظامی آسیایی به عنوان میهمانان ویژه در آن حضور دارند.
انواع تجهیزات جنگی از جمله موشک، تانک و همچنین وسایل امداد و نجات در این نمایشگاه توسط حدود یک هزار و 500 شرکت تولید کننده صنایع دفاعی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.
علاوه براین در حاشیه این نمایشگاه چهار روزه ،برگزاری هفت کنفرانس پیرامون مسائل مختلف دفاعی از جمله «امنیت سایبری» تدارک شده است . 
«نجیب تون رزاق» نخست وزیر مالزی، «احمد زاهد حمیدی» معاون نخست وزیر و «هشام الدین حسین» وزیر دفاع، از مقام های ارشد بازدید کننده کشور میزبان تاکنون بوده اند و مرکز همایش‌های تجارت بین الملل مالزی این نمایشگاه را در وسعتی به مساحت ۴۳ هزار متر مربع در قالب سه طبقه دایرکرده است.
تایلند، سنگاپور، اندونزی و مالزی چهار کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) هستند که دراین نمایشگاه ، صنایع دفاعی خود را به نمایش گذاشته اند.
علاوه براین کشورهای، پاکستان، عمان، امارات، ترکیه به همراه کره جنوبی، چین و ژاپن از دیگر کشورهای آسیایی حاضر در این نمایشگاه هستند.
نمایشگاه‌های «خدمات دفاعی آسیا» نخستین بار در سال ۱۹۸۸ برگزار شده و از آن به عنوان یکی از پنج نمایشگاه مهم صنایع دفاع و امنیت ملی در جهان نام برده می‌شود.
اهمیت برپایی این نمایشگاه را می‌توان حضور شرکت‌های صنایع دفاعی و هواپیمایی بزرگ جهان از جمله ایرباس فرانسه نام برد.
شرکت هواپیمایی مزبورسال ۲۰۱۷، با درآمد ۶۷ هزار میلیارد یورویی، سرآمد تولید کنندگان صنعت هوانوردی معرفی شد.
برگزار کنندگان این نمایشگاه همچنین با آوردن شرکت های چین و روسیه به کیفیت ان افزودند و علاوه براین شرکت‌های آمریکایی و اروپایی نیز به شکل مستقل در آن حضور دارند و فضای رقابتی در نمایشگاه ایجاد شده است.
این نمایشگاه در کنار اهمیت جهانی در بازار صنایع دفاع، برای مالزی به عنوان کشور میزبان، جایی برای نمایش توانایی‌های دفاعی و نظامی است و غرفه‌های ویژه برای ارتش و پلیس این کشورنیز دایر شده است.
برگزار کنندگان این نمایشگاه حضور ۴۵ هزار بازدیدکننده را در طول روزهای برگزاری آن پیش‌بینی کرده اند.
سالن های برگزاری نمایشگاه در سه طبقه با ماشین‌های سنگین نظامی، انواع اسلحه‌های خودکار، نیمه خودکار و دستی، فشنگ‌، پهپاد، دوربین‌، وسایل ارتباطی همچون بی‌سیم‌های جنگی و لباس‌های نظامی پر شده است.
در کنار تجهیزات نظامی نیروهای هوایی، دریایی و زمینی، مجلات صنایع دفاع کشورهای مختلف جهان نیز در این نمایشگاه توزیع می‌شود.
وزیر دفاع مالزی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، تروریسم را بزرگترین تهدید منطقه جنوب شرق آسیا معرفی کرد و غرفه‌های مخصوصی برای آموزش مقابله با تروریسم نیز در این نمایشگاه دایر شده است.
«هشام الدین حسین» ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند باعث همکاری‌های کشورها درمبارزه با افراط گرایی و تروریسم شود.
این شانزدهمین دوره این نمایشگاه بین المللی است که هر دو سال یکبار در کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار می‌شود.
کد مطلب: 85159
برچسب ها: مالزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *