۰
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴

ایران به انحصار تلگرام پایان می دهد

شماری از رسانه های چین از جمله خبرگزاری رسمی این کشور گزارش کردند که ایران برای حراست از امنیت ملی به انحصار تلگرام خاتمه می دهد.
شماری از رسانه های چین از جمله خبرگزاری رسمی این کشور گزارش کردند که ایران برای حراست از امنیت ملی به انحصار تلگرام خاتمه می دهد.
به گزارش ايرنا، خبرگزاری شینهوا خاطر نشان کرده است که هدف از این اقدام پایان دادن به انحصار پیام رسان تلگرام در ایران، بها دادن به پیام رسان های داخلی و حراست از امنیت ملی کشور است.
همزمان روزنامه گلوبال تایمز و تارنمای چاینا ارگ نیز گزارش کرده اند که مسئولان ذی ربط در ایران تاکید کرده اند که بر اساس قوانین جزا و جرم مواردی وجود دارد که پیام رسان ها باید آنها را برای فعالیت در ایران مراعات کنند در غیر این صورت قادر به فعالیت نخواهند بود.
این گزارش ها می افزاید که از دیدگاه مسئولان ذی ربط در جمهوری اسلامی ایران، پیام رسان های خارجی که خدمات ارایه می کنند باید حریم خصوصی افراد را نشکنند و نباید اطلاعات مربوط به آنها را در اختیار کشورهای دیگر و سرویس های خدماتی دیگر قرار دهند زیرا این کار امنیت آنها و کل کشور را به مخاطره می اندازد.
رسانه های چین افزوده اند که سرویس های خدماتی پیام رسان خارجی اگر می خواهند در ایران فعالیت کنند باید همه مقررات و قوانین را مراعات کنند و مسایل حقوقی و قضایی را در نظر بگیرند.
گزارش ها از قول 'جواد آذری جهرمی' وزیر ارتباطات ایران آورده است که اگر تلگرام به قوانین و حریم خصوصی افراد احترام نمی گذارد باید به طور کامل متوقف شود.
تلِگرام یک سرویس پیام‌رسان است که کاربران آن می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد رمزنگاری‌شده تبادل کنند این پیام رسان برای اندروید، ویندوز فون و آی‌اواس در دسترس است و یکی از پیام رسانان مورد علاقه ایرانیان است.

 
کد مطلب: 85184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *