۰
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳

کمک‌های ایران تا ریشه‌کنی داعش ادامه می‌یابد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه با مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با بیان اینکه ‌اعتقاد راسخ داریم ‌کشور عراق نباید محل تسویه حساب کشورهای منطقه قرار گیرد، اظهار داشت: به همین دلیل ‌جمهوری اسلامی ایران عملیات نظامی در شمال عراق را تایید نکرده و بر این باور است که به حاکمیت ملی همه کشورها به ویژه عراق باید احترام گذاشته شود.
وی به مجموع همکاری‌های دفاعی دو کشور در مبارزه با تروریسم ‌اشاره کرد و آن را "الگوی بسیار خوبی از همکاری‌های دوجانبه" دانست و افزود: ‌این الگوی موفق می‌تواند مورد بهره‌برداری سایر کشورهای منطقه قرار گیرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ‌تشریح اهمیت تشکیل ‌کمیسیون عالی مشترک همکاری‌های دفاعی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق‌ تصریح کرد: ‌ایران در کنار همکاری‌های دفاعی آماده است تا با سرعت در بازسازی کشور دوست و همسایه عراق شرکت کند.
امیر حاتمی تشکیل کمیته چهارجانبه بین کشورهای جمهوری اسلامی ایران، عراق، روسیه و سوریه را الگوی مناسب و تمام عیار در مبارزه با تروریسم در منطقه دانست و خاطرنشان کرد:‌ با نابودی کامل تروریست‌ها، این تعامل و هم‌افزایی می‌تواند مبنای یک همکاری روز افزون منطقه‌ای را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه در دوره شرارت‌های گروه تروریستی داعش در خاک عراق جوانان ایران اسلامی با غیرت، شور و حرارتی وصف‌نشدنی داوطلبانه آماده اعزام به عراق برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش بودند، تاکید کرد: در این راه مقدس، خون پاک جوانان ما در راه آرمان‌های والا و مقدس در کنار برادران عراقی بر زمین ریخت تا بالاخره توانستند این شجره خبیثه را شکست دهند.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران‌ با بیان اینکه امنیت منطقه دارای مولفه‌های پیچیده و پیوسته‌ای است، تاکید کرد: ‌مفتخرم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود در مبارزه با داعش در کنار ملت و دولت عراق ایستاد و این ایستادگی و حمایت، با کمک‌های ایران تا ریشه‌کن شدن این گروه جنایتکار ادامه می‌یابد.
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مبارزه با داعش نشان داد دو ملت بزرگ ایران و عراق از هم جداشدنی نیستند و همواره در تنگناها و دشواری‌ها یار و یاور همدیگر هستند، گفت: همچنان شاهد اقدامات غیرمسئولانه و جنایتکارانه کشورهای غربی و مدعی خقوق بشر در منطقه هستیم و حملات موشکی اخیر سه کشور آمریکا انگلس و فرانسه به سوریه نمایان‌گر ادامه دخالت‌های بیگانگان در تعیین سرنوشت کشورهای منطقه است.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ‌با استناد به بیان حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در ‌ارتباط‌ با این اقدام غیرانسانی و غیراصولی سه کشور غربی علیه سوریه، آن را یک جنایت آشکار و ناقض قواعد و قوانین بین‌المللی و حقوق بشر دانست.
مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ‌در عراق اظهار امیدواری کرد که مذاکرات و گفت‌وگوهای صورت گرفته بستر تعامل و همکاری‌های فنی، تخصصی و دفاعی هرچه بیشتر بین دو کشور را فراهم کند.
فالح الفیاض با بیان اینکه روابط دو کشور دوست و برادر عراق و ایران از استحکام قوی و خاصی برخوردار است، افزود: ‌اجازه دخالت به هیچ کشور و قدرتی در جهت خدشه‌دار کردن این روابط راهبردی را نخواهیم داد.
وی روابط دو کشور را در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی ریشه‌دار و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ‌این روابط به هیچ وجه تحت تاثیر شیطنت‌های مداخله‌جویانه قرار نخواهد گرفت.
الفیاض با اشاره به تجربه‌های گرانسنگ دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست، اظهار امیدواری کرد ‌دولت عراق به بهترین شکل از این تجربیات استفاده کند.
مشاور امنیت ملی عراق همچنین با تقدیر از سیاست اصولی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران ‌در مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم عراق و سوریه گفت: اگر حمایت‌های ایران از کشورهای عراق و سوریه نبود وضعیت این کشورها امروز بسیار پیچیده و غیر قابل باور بود.

 
کد مطلب: 85186
برچسب ها: داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *