۰
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳

میزان کشفیات یورو و دلار قاچاق توسط ناجا

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ماموریت مهم ناجا در سال 97 برخورد با قاچاقچیان ارزی است، گفت: پس از تک نرخی شدن ارز و شکل گیری 200 تیم عملیاتی، تاکنون 160 میلیون دلار و 200 میلیون یورو اسکناس قاچاق کشف و ضبط شده است.
 جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ماموریت مهم ناجا در سال 97 برخورد با قاچاقچیان ارزی است، گفت: پس از تک نرخی شدن ارز و شکل گیری 200 تیم عملیاتی، تاکنون 160 میلیون دلار و 200 میلیون یورو اسکناس قاچاق کشف و ضبط شده است.
به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در ساری با اشاره به اینکه برخورد و مقابله با قاچاق ارز به صورت مستمر تا پایان سال جاری از ماموریت های اصلی ناجا محسوب می شود، افزود: 112 نفر از قاچاقچیان و دلالان ارزی دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.
وی به پلمب 50 صرافی غیرمجاز و اخطار به 100صرافی که فعالیت های غیر قانونی ارزی انجام داده اند اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که سال 97 به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت گسترده تر از سال های دیگر در ناجا انجام می شود.
سردار مومنی به شکل گیری ساختار پلیس در گمرگ های کشور اشاره کرد و گفت: در صورتی که وزارت امور اقتصادیی و دارایی زمینه استقرار پلیس در گمرگات کشور را فراهم کند، به طور یقین برخورد با قاچاق کالا و ارز گسترده تر می شود و پلیس گمرگ آماده استقرار است.
وی به افزایش 50 درصدی کشفیات سال 96 نسبت به سال 95 در ناجا اشاره کرد و گفت: پوشاک ، کفش و انواع پارچه که برای تهیه پوشاک استفاده می شود، بیشترین کالای قاچاق در سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه باندهای بزرگ که قاچاق بیش از 500 میلیون تومانی را انجام می دهند، بیشترین قاچاقچیان کشور هستند، گفت: ناجا نیز در صدد متلاشی کردن این باندها در سال جاری است.

**حدود نیمی از جرائم فضای مجازی از پیام رسان تلگرام است
جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینکه در سال 96 ، 50 سایت التهاب آور امنیتی در کشور مسدود شده است، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته جرائم فضای مجازی که عمده آن کلاهبرداری است در سال 96 نسبت به سال قبل (95) 40 درصد بیشتر شده است.
مومنی ادامه داد: 48 درصد از جرائم فضای مجازی از پیام رسان تلگرام است که به دلیل اینکه سرور مرکزی آن در خارج از کشور مدیریت می شود، شناسایی و کشف متخلفان سخت و اندک بوده است.
وی از کنترل و نظارت بیشتر ماموران ناجا در سال جاری خبر داد و گفت: نصب دوربین در داخل کلانتری ها ، خودروها و حتی لباس ماموران در دستور کار قرار گرفته است.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به اجرای طرح دریا و امنیت اخلاقی در تابستان سال جاری ناجا اشاره کرد و گفت: این طرح امسال با شدت و برنامه ریزی بهتری عملیاتی می شود.
کد مطلب: 85193
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *