۱
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱

فرسفج اولین شهر بدون پلاستیک ایران

عباس جلالوند شهردار فرسفج گفت: در سال ۹۷ برنامه فرسفج شهر بدون پلاستیک را با همکاری و همیاری مردم فهیم فرسفج و دوست داران محیط زیست عملیاتی میکنیم .
عباس جلالوند شهردار فرسفج  گفت: در سال ۹۷ برنامه فرسفج شهر بدون پلاستیک را با همکاری و همیاری مردم فهیم فرسفج و دوست داران محیط زیست عملیاتی میکنیم .
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دکتر جلالوند  در جلسه ای  که روز یکشنبه ۲ اردیبهشت به مناسبت روز  جهانی زمین پاک در محل کاروانسرای شاه عباسی این شهر برگزار گردید با اشاره به ضرورت  تغییر  سبک زندگی و تلاش برای حفظ محیط زیست و ارتقا شاخص های یک زندگی پاک گفت :  سال ۹۷ با همت همه مردم فهیم فرسفج از شهر شکوفه های سیب به عنوان اولین شهر بدون پلاستیک ایران رونمایی خواهد شد .
 جلالوند با بیان اینکه همه ۸ میلیارد انسان ساکن در کره زمین زیر یک سقف و یک چتر زندگی می کنیم گفت : متاسفانه زیاده خواهی های انسان در مدرنیته و تلاش برای تسخیر و استعمار و استثمار دنیا توسط کشورهای غربی سبب رقابت های بی پایانی شد که دود آن به چشم همه بشریت رفت اما درمان آن باید با نگاه محلی و با تکیه بر آموزش و فرهنگ سازی باشد و نباید منتظر معجزه و یا کمک دیگران ماند .
وی با بیان اینکه در حال حاضر به خاطر زیاده خواهی های چند قدرت بزرگ و استعماری و در راس آنها آمریکا لایه ازن آسیب دیده و عملا سلامت همه ما و این کره خاکی به خطر افتاده گفت : در حال حاضر باید با نگاه بومی و بنا به مقتضیات جغرافیایی و شرایط موجود در هر محل و استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها و ادارات دولتی و البته در راس آنها مردم همان منطقه و سازمان های مردم نهاد  به مقابله با پدیده گرم شدن زمین و آلاینده های زیست محیطی برخیزیم .
وی با اشاره به اینکه از  زمانی که به عنوان شهردار توفیق خدمت به مردم شریف و خون گرم فرسفج را پیدا کردم تصمیم گرفتم تا هر زمانی که در خدمت این دوستان باشم نهایت سعی ام را انجام دهم که مثمر ثمر باشم و در این راستا از بدو ورود با مطالعه همه ظرفیت های این شهر بهترین پتانسیل را در حوزه بوم گردی و البته بوم گردی  با تاکید بر حوزه سلامت و محیط زیست پاک نهادم .
جلالوند با اشاره به وجود یک کاروانسرای قدیمی شاه عباسی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع گفت : انشاالله با تحقق فرسفج به عنوان اولین شهر بدون پلاستیک ایران و وجود ظرفیت های گردشگری از جمله کاروانسرای شاه عباسی و باغات سیب در سال ۹۷ شاهد شروع بحث بوم گردی و رشد سفر به فرسفج به عنوان مقصد گردشگری خواهیم بود .
جلالوند در پایان تاکید کرد که طی هفته جاری کارگروهی ویژه با همکاری شورای محترم شهر فرسفج .ادارت بخش و سازمان های مردم نهاد و همه دوست داران محیط زیست در شهرداری تشکیل می گردد و انشاالله تا پایان سال و در یک برنامه زمان بندی و به صورت تدریجی پلاستیک و ظروف یکبار مصرف را از ادارت و زندگی مردم حذف خواهیم کرد .
 
کد مطلب: 85386
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *