۰
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۱

رشد ۶.۵ درصدی صادرات غیرنفتی در سال 96

در نشست رئیس سازمان توسعه تجارت با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی، دستورالعمل نحوه به کارگیری ارز صادراتی بررسی و عنوان شد نرخ شناور مدیریت‌شده مبنای نرخ ارز خواهد بود.
در نشست رئیس سازمان توسعه تجارت با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی، دستورالعمل نحوه به کارگیری ارز صادراتی بررسی و عنوان شد نرخ شناور مدیریت‌شده مبنای نرخ ارز خواهد بود.
به گزارش فارس، به نقل از سازمان توسعه تجارت، در نشست مجتبی خسروتاج معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت اهم مطالب بخشنامه دوم اردیبهشت 97 معاون اول رئیس جمهور در زمینه دستورالعمل نحوه به کارگیری ارز صادراتی و سیاست‌های تجاری کشور با توجه به شرایط جدید ارزی با بیش از صد نفر از صادرکنندگان نمونه و فعالان عرصه تجارت کشور به بحث گذاشته شد.
در این جلسه خسروتاج، در مورد تغییراتی که در نظام وارداتی کشور و سیاست‌های صادرات غیر نفتی با توجه به سیاست‌های جدید ارزی پیش روی صادرکنندگان است، گفتگو کرد .
وی در این نشست به بخشنامۀ جدیدی که در تاریخ 97.02.02 از سوی معاون اول رئیس جمهور اعلام شده است اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه تعهدات و مسئولیت‌هایی که متوجه فعالان اقتصادی در امر صادرات است و همچنین روش‌های مختلفی که می‌توانند در استفاده از ارز صادراتی استفاده کنند، تشریح شده است.
خوانساری با تبیین تجارت خارجی کشور در سال 96 گفت: در ابتدای سال گذشته استراتژی سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس نقطه نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها تدوین شد و پرونده صادرات غیر نفتی با رشد 6.5 درصد و رقم 47 میلیارد دلار بسته شد.
معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در ابتدای سال 97 با توجه به تنش ارزی در کشور، طی مصوبه مورخ 97.01.22 از سوی معاون اول رئیس جمهور، نرخ ارز 4200 تومان اعلام شد که متعاقبا نرخ شناور مدیریت شده مبنای کار قرار خواهد گرفت. پس از آن یکی از دغدغه‌ها این بود که اثر تک نرخی شدن و ثبات ارز بر صادرات و واردات بررسی شود، تا بدانیم کدام روش برای تجارت خارجی کشور مناسب است.
کد مطلب: 85389
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *