۰
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰

اتحادیه صیادان و حضور کشتی‌های خارجی در ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‎های صیادی گفت: اتحادیه ها و تعاونی‌های صیادی به طور مستقل و یا با کمک شیلات اقدام به آموزش تکنولوژیهای نوین صیادی با بهرگیری از آموزش خدمه و ناخداهای خارجی کردند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‎های صیادی گفت: اتحادیه ها و تعاونی‌های صیادی به طور مستقل و یا با کمک شیلات اقدام به آموزش تکنولوژیهای نوین صیادی با بهرگیری از آموزش خدمه و ناخداهای خارجی کردند.
به گزارش تسنیم، یعقوب دوجی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونیهای صیادی کشور در واکنش به موضوع حضور کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی ایران که در هفته‌های اخیر مورد توجه رسانه‌های گروهی و مسئولان قرار گرفته است واکنش نشان داد.

گزدیده‌ای از این نامه به شرح زیر است:
قریب به 2 ماه است برخی شبکه های مجازی و رسانه ای توسط افراد و گروههای مختلف با استفاده از بستر برخی از جراید و شبکه ها اقدام به پخش شایعاتی در خصوص شناورهای چینی، هندی، خارجی و تیراندازی... نموده اند که هراز چندگاهی این اقدام خود را تکرار می نمایند. بارها همین آقایان از ما قصد تایید موضوع را داشتند که با پاسخ قاطع ما روبرو شدند تا حدی که در پاسخ به یکی از آنها گفته ایم که ما که هر روز در دریا هستیم آنها را نمی بینیم احتمالا در یکی از میادین تهران در مناطق کاملا مرفه مشاهده نموده اید .
در جایی دیگری شایعه بیکاری 50 درصد و عدم ارتزاق جامعه صیادی را بصدا در می آورند به گمانمان و به گفته بهره برداران صیادی قصد دارند تا در تنها بخش جامعه که مشکل ارتزاق ندارد و همکاری شیلات باعث شده است تمامی فرزندانمان از این دریا ارتزاق کنند مشکل ایجاد نمایند. بنا بر آمار رسمی وزارت تعاون جامعه صیادی با 90 درصد مشارکت بزرگترین شبکه در بخش تعاون کشور می باشد. آیا این تفرقه افکنان براستی قصد دارند ما را به سمت بیکاری 50 درصدی نقل قول خودشان ببرند. عدم شکرگزاری خداوند نعمت را از بین می برد.
وضعیت اشتغال در اغلب بنادر صیادی کشور بگونه ایست که برخی از آنها حتی در جمع خبرنگاران در طی هفته گذشته اعلام نموده اند که صید با قلاب بخصوص در صید ماهیان صادراتی حرام گوشت به حدی ترویج یافته است که امکان یافتن ملوان ایرانی برای کار در لنجهای صیادی نایاب شده است.
ما اتحادیه ها و تعاونیهای صیادی به طور مستقل و یا با کمک شیلات اقدام به آموزش تکنولوژیهای نوین صیادی از جمله رشته قلاب ، فانوس ماهیان و صید تون ماهیان با قلاب با استفاده از خدمه یا ناخداهای خارجی برای آموزش نموده ایم.
لذا ما اتحادیه صیادی سراسر کشور به نمایندگی از تمامی تعاونی های صیادی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و استانهای شمالی این اقدام زشت این افراد را تقبیح نموده و اعلام انزجار می نماییم.
اقدامات اخیر شیلات در زمینه رشته قلاب، بهره برداری از اعماق، بازسازی ذخایر، بهسازی، صید از ابهای اقیانوس هند و زیستگاه های مصنوعی موجبات خوشنودی صیادان سنتی را فراهم نموده است
کد مطلب: 85509
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *