۰
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۹

عبدولی،کلاف سردرگم کشتی

سعید عبدولی که ید طولایی در ترک اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی و اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه دارد، اینبار نیز مشخص نیست قصد دارد در کدام وزن در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی بگیرد.
عبدولی،کلاف سردرگم کشتی
سعید عبدولی که ید طولایی در ترک اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی و اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه دارد، اینبار نیز مشخص نیست قصد دارد در کدام وزن در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی بگیرد.
به گزارش ایسنا، سعید عبدولی دارنده مدال طلا و برنز جهان، برنز المپیک، طلا و برنز بازی‌های آسیایی و 2 برنز آسیا علیرغم سال‌ها حضور در تیم ملی کشتی فرنگی و حضور در رویدادهای مختلف، اما طی سه یا چهار سال اخیر بارها شاهد انواع و اقسام حواشی از او بوده‌ایم. ترک اردوهای تیم ملی، حضور نیافتن در سر تمرینات، انتقادات پیاپی از وضعیت مالی، انتشار فیلمی در حال گچکاری و یا گذاشتن شرط و شروط برای کادر فنی برخی حواشی سعید عبدولی طی سال‌های اخیر بوده است. هر چند برخی مواقع شاهد حق خوری و ناداوری علیه این کشتی‌گیر خوزستانی در رقابت‌های المپیک و بازی‌های آسیایی بوده‌ایم اما گاهی اوقات نیز مظلوم نمایی و اعتراض به داوری‌ها پس از هر شکست نیز، از دیگر حواشی این فرنگی‌کار اندیمشکی بوده است.
عبدولی پس از المپیک ریو و کسب مدال برنز این رقابت‌ها، تنها در 2 رویداد جام جهانی و جام باشگاه‌های جهان در ایران به روی تشک رفت.در جام جهانی مقابل جدی‌ترین حریف خود یعنی رومن ولاسوف نابغه روس کشتی جهان شکست خورد اما آذرماه سال گذشته در جام باشگاه‌های جهان مقابل ماکسیم مانوکیان ارمنستانی و دارنده مدال طلای جهان، در وزن 82 کیلوگرم به روی تشک رفت و 6 بر 2 پیروز شد.
عبدولی بواسطه کسب مدال برنز المپیک 2016 و برنز جهان 2017 سهمیه حضور مستقیم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی مجارستان بدست آورد؛ مسابقاتی که قرار است تنها دو هفته دیگر در تهران برگزار شود.
عبدولی در المپیک ریو در وزن 75 کیلوگرم به مدال برنز رسید اما شهریور ماه سال گذشته بنا بر تصمیم اتحادیه جهانی کشتی، اوزان کشتی فرنگی از 8 به 10 وزن افزایش پیدا کرد و عبدولی قاعدتا باید در رقابت‌های انتخابی تیم ملی در یکی از 3 وزن 77، 82 و یا 87 کیلوگرم به روی تشک برود، موضوعی که تا این لحظه کادر فنی و شورای فنی از آن بی‌خبرند و نمی‌دانند عبدولی که اصولا ناهماهنگی زیادی با کادر فنی فعلی تیم ملی دارد، قصد دارد در کدام یک از این اوزان به روی تشک می‌رود و یا اصلا قصدی برای حضور در انتخابی تیم ملی دارد یا خیر؟!
هرچند شورای فنی در ظاهر قضیه با حضور عبدولی در وزن 82 کیلوگرم رقابت‌های انتخابی تیم ملی موافقت کرده چرا که آن را بهترین حالت ممکن برای کمک به تیم ملی در مسابقات جهانی می‌داند اما عبدولی می‌تواند در 87 کیلوگرم نیز کشتی بگیرد.
همین سردرگمی کادر فنی و شورای فنی باعث شد روز گذشته در جلسه شورای فنی، علی رغم نمایش بسیار ضعیف یوسف قادریان در رویدادهای اخیر و مسابقات مرحله نخست انتخابی تیم ملی،به این کشتی‌گیر مجوز حضور در وزن 82 کیلوگرم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی داده شود تا اگر عبدولی ناز کرد و نیامد، حداقل قادریان به عنوان شاخص‌ترین چهره این وزن بتواند جزو مدعیان حضور در مسابقات جهانی باشد. البته این وزن در بازی‌های آسیایی حضور ندارد و عبدولی بخاطر جوایز مالی این مسابقات هم که شده علاقه‌ای ندارد در وزن 82 کیلوگرم کشتی بگیرد.
از سوی دیگر عبدولی هم اینک با افزایش وزن زیادی روبرو شده و احتمال اینکه در وزن 87 کیلوگرم در مرحله نهایی کشتی بگیرد زیاد است، وزنی که حسین نوری دارنده مدال برنز جهان محسوب شده و جدی‌ترین بخت پوشیدن دوبنده تیم ملی در این وزن و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان به حساب می آید.
حضور عبدولی دررقابت‌های انتخابی وزن 87 کیلوگرم با توجه به حضور مهره خوبی همچون حسین نوری چندان باب میل شورای فنی نیست و به همین خاطر با حضور او در وزن 82 کیلوگرم موافقت کرده‌اند. البته اگر عبدولی بخواهد در وزن 87 کیلوگرم نیز با نوری سرشاخ شود احتمالا هیچ منعی ندارد. باید دید در افکار عبدولی چه می گذرد و این کشتی‌گیر چه تصمیمی دارد.
کد مطلب: 85532
برچسب ها: کشتی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *