۰
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶

80 درصد رقه سوریه ویرانه است

سازمان ملل متحد چهارشنبه شب با بیان اینکه شهر رقه در شرق سوریه اوضاع وخیمی دارد اعلام کرد، این شهر که از اشغال گروهک تروریستی داعش آزاد شده بیش از 70 الی 80 درصد آن ویرانه است.
سازمان ملل متحد چهارشنبه شب با بیان اینکه شهر رقه در شرق سوریه اوضاع وخیمی دارد اعلام کرد، این شهر که از اشغال گروهک تروریستی داعش آزاد شده بیش از 70 الی 80 درصد آن ویرانه است.
به گزارش ايرنا، به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «اورسولا میولر» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، گزارش روز نخست آوریل (12 فروردین 97) هیات اعزامی بین المللی برای ارزیابی اوضاع انسانی شهر رقه به شورای امنیت ارائه داد.
میولر تصریح کرد: رقه امکان پذیرش آوارگان را ندارد، مین ها و گلوله های توپ های عمل نکرده زیادی در این شهر وجود دارد، از سوی دیگر تاسیسات زیربنایی به صورت کامل آسیب دیده است و اهالی آن از نبود خدمات عمومی اساسی رنج می برند.
این مقام ارشد سازمان ملل متحد تصریح کرد: براساس اطلاعات موجود، 70 تا 80 درصد ساختمان های رقه تخریب یا ویران شده است و هر هفته خبرهایی از کشته و زخمی شدن ده ها تن در نتیجه انفجار مین به گوش می رسد.
میولر با اشاره به این که یک میلیون و 200 هزار تن از اهالی رقه را آوارگان تشکیل می دهند، افزود: روند هجوم آوارگان به این شهر نسبت به سال گذشته، 25 درصد افزایش یافته است.
مقام ارشد سازمان ملل متحد در ادامه با یادآوری این که در مدت اخیر، بیمارستان و بازارها و مراکز نزدیک به محل اسکان آوارگان هدف حمله قرار گرفته است، تاکید کرد: حملات هوایی جان هزاران غیرنظامی و زن و کودک را گرفته است.
آمارها نشان می دهد، بیش از 600 هزار تن از اهالی الرقه، از سال 2013 تاکنون شهر را ترک کرده اند، در حالیکه آمارهای دولتی، سال 2012 ساکنان این شهر را بالغ بر یک میلیون و 50 هزار تن اعلام کرده بود که 51 درصد از آنها را زنان تشکیل می دادند. 
نیروهای دمکراتیک کرد سوریه که تحت حمایت واشنگتن قرار دارند، سرانجام 25 مهرماه 96 اعلام کردند که رقه را که پایگاه اصلی داعش به شمار می رفت، از وجود این گروه تروریستی آزاد کردند.
کد مطلب: 85561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *