; ?>; ?> هنوز با جایگاه واقعی شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان‌های محلی فاصله داریم - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۸
کواکبیان در جمع اعضای شوراهای اسلامشهر:

هنوز با جایگاه واقعی شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان‌های محلی فاصله داریم

اگر دولت نمی‌خواهد لایحه جامع مدیریت شهری را به مجلس ارائه کند شورای عالی استان‌ها پیشگام شود
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر صبح دیروز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اسلامشهر گفت: جایگاه واقعی شوراهای اسلامی آنگونه که مدنظر قانون اساسی و بزرگان کشور بوده تحقق نیافته است.
هنوز با جایگاه واقعی شوراهای اسلامی به عنوان پارلمان‌های محلی فاصله داریم
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر صبح دیروز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اسلامشهر گفت: جایگاه واقعی شوراهای اسلامی آنگونه که مدنظر قانون اساسی و بزرگان کشور بوده تحقق نیافته است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر دکتر مصطفی کواکبیان در سخنانی در این همایش که با حضور امیراله حقیقی فرماندار اسلامشهر و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد، ضمن تبریک ۹ اردیبهشت ماه و روز ملی شوراها و اعیاد شعبانیه بویژه نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) اظهار داشت: با وجود گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شوراهای اسلامی شهر و روستا به جایگاهی که برای این نهاد در نظر گرفته شده، نرسیده است.
وی با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در مورد شوراها آیت‌الله طالقانی را یکی از بزرگانی دانست که تلاش فراوانی برای استقرار شوراها در اول انقلاب داشتند.
وی با بیان اینکه خلاء‌هایی همچنان در قانون شوراها وجود دارد گفت: شورایعالی استانها می‌تواند در این زمینه ورود کرده و طرحی را در جهت رفع خلاءهایی که در قانون شوراها وجود دارد، با کار کارشناسی و جمع بندی نظرات شوراها به مجلس ارائه دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از دولت که لایحه جامع مدیریت شهری را به مجلس ارائه نمی‌کند خواستار پیشگامی شورای عالی استان‌ها در این موارد شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا مدیریت مجموعه‌هایی همچون پلیس، آموزش و پرورش و بیمارستانها و... نیز بر عهده شوراهای محلی است افزود: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا با ورود وزارت کشور و شورای عالی استانها زمینه را برای رساندن شوراهای اسلامی شهر و روستا به جایگاه واقعی آن فراهم کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه دوره مسئولیت‌ها زود گذر است و هر کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد باید با پرهیز از غرور بدنبال خدمت به مردم و مدارا با مردم باشد اظهار داشت: اصل مهم در تصمیمات شوراها باید تعهد به مردم باشد.
نماینده مردم تهران با اشاره به روایات گفت: اگر در جایی منافع عمومی مردم با منافع افراد خاص در تضاد است حتما باید اولویت با منافع عامه مردم باشد.
کواکبیان توجه به پاکدستی را از دیگر اصول مهم کارگزاران در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: عملکرد همه ما به پای نظام اسلامی نوشته می‌شود و باید دقت کافی داشته باشیم تا خطایی مرتکب نشویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه به تلاش و اهتمام اعضای مجمع نمایندگان تهران برای رفع مشکلات مناطق مختلف شهری و شهرستان‌های استان تهران از جمله اسلامشهر گفت: تابحال جلساتی با حضور نمایندگان مجلس، اعضای شورا، شهرداران مناطق مختلف شهر تهران در مساجد و با حضور شهروندان جهت احصای مشکلات مردم برگزار شده است.
 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر ادامه داد: بزودی جلسه ای مشترک با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان از جمله شهردار و اعضای شورای شهر در جهت بررسی مشکلات اسلامشهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین جلسه دیگری با حضور نمایندگان و مسئولان اسلامشهر در یکی از مساجد شهرستان برگزار می‌شود تا شهروندان نیز مسائل و مشکلاتشان را مطرح کنند در ادامه نیز این مسائل و مشکلات از سوی نمایندگان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
 
کد مطلب: 85753
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *