۰
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۶

بودجه ای که خرج مداحان و پخت آش می شود

رییس شورای شهر تهران گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری فقط 2 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارد که مقدار زیادی از این بودجه هم صرف مناسبات و خرج پخت آش و مداحان می‌شود به همین دلیل شهرداری نمی‌تواند به تنهایی از پس آسیب‌های اجتماعی بربیاید.
رییس شورای شهر تهران گفت: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری فقط 2 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارد که مقدار زیادی از این بودجه هم صرف مناسبات و خرج پخت آش و مداحان می‌شود به همین دلیل شهرداری نمی‌تواند به تنهایی از پس آسیب‌های اجتماعی بربیاید.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تهران که با حضور نمایندگان مجلس، استاندار، فرماندار تهران، معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر در حال برگزاری است با اشاره به سابقه طولانی شهرداری در ایران گفت:‌ تاکنون تهران نزدیک به 55 شهردار داشته است، اما وضعیت شورا فرق می‌کند 20 سال قبل از انقلاب قانون آن شکل گرفته و 20 سال طول کشید تا تشکیل شود امیدوارم شرایط طوری نباشد که 20 سال دیگر زمان ببرد تا دولت اختیارات شورا را به آن واگذار کند.
وی ادامه داد: 24 وظیفه دولت باید به شورا اعطا شود اما عملکردها نشان می‌دهد دستگاه اجرایی حاضر نیست به قوانین اجرایی شورا پایبند باشد و سیستم کماکان به سمت دولتی شدن پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه هیچ لایحه‌ای در شورای عالی استان‌ها و طرحی در مجلس و دولت وجود ندارد که تحقق این 24 مسئولیت را عملا نشان دهد افزود: مدیریت شهری آمادگی حل مشکل دولت را دارد برای مثال وقتی آموزش و پرورش مشکل زمین دارد شهرداری به محض آغاز کار وعده می‌دهد که زمین را به آ‌نها اختصاص دهد.
رئیس شورای شهر با اشاره به مطالبات مردم افزود: 93 درصد مطالبات مردم حل معضل ترافیک و آلودگی هوا است و ما می‌توانیم فقط با تجهیز 200 کیلومتر مترو و 15 ایستگاه تعداد سفرهای شهری را از 2 میلیون به 7 میلیون افزایش دهیم.
هاشمی در ادامه با شوخی گفت: مردم حق دارند بگویند ما بی‌عرضه هستیم چرا که اکنون شاهد هدر رفت منابع هستیم و 150 ایستگاه مترو مورد بهره‌برداری درست قرار نگرفته‌اند، اما دولت و شهرداری وارد نمی‌شوند.
وی ادامه داد: من از آقای نوبخت و روحانی گله دارم که وعده دادند یارانه مترو را پرداخت می‌کنند اما هنوز این وعده عملی نشده است الان خط هفت مترو 150 ایستگاه دارد که باید تجهیز شود یک و نیم میلیارد دلار و 500 میلیون یورو در این خصوص فاینانس داریم اما نظام بوروکراسی اجازه استفاده از این منابع را به ما نمی‌دهد.
هاشمی افزود: در کشور کارخانه‌های اتوبوس‌سازی و واگن‌سازی بیکار هستند آن وقت ما از خودمان می‌پرسیم که چگونه باید اشتغال ایجاد کرد در حالی که اگر به این صنعت پول تزریق کنیم مشکل حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه تهران شش هزار و 500 اتوبوس دارد که اکثرا فرسوده‌اند؛ افزود: باید سریعا اقدام کنیم تا مردم اینقدر ناراضی نباشند که به قول آقای جوادی آملی همه ما را به داخل دریا بیاندازند. اولویت 93 درصد مردم مترو است از آقای مقیمی استاندار می‌خواهم جلسه‌ای با رئیس بانک مرکزی و شهرداری در این زمینه برگزار کنند اکنون 52 هزار میلیارد تومان شهرداری بدهی دارد و نمی‌تواند از اعتبارات بانکی استفاده کند.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه 86 درصد مردم خواستار حل آسیب‌های اجتماعی بخصوص معتادان متجاهر هستند، افزود: در تهران فقط 4 الی 5 هزار معتاد متجاهر وجود دارد اما شهرداری به اندازه کافی ساختمان دارد تا بتواند آنها را اسکان دهد.
وی در انتها خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری فقط 2 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارد و این بودجه هم مقدار زیادی از آن صرف مناسبات و خرج آش و مداحان می‌شود به همین دلیل شهرداری نمی‌تواند به تنهایی از پس آسیب‌های اجتماعی بربیاید.
کد مطلب: 85820
برچسب ها: بودجه مداح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *