۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۴

همشهری سالاری در والیبال

انتصاب برخی افراد در فدراسیون والیبال، این انتقاد را میان تعدادی از اهالی این رشته به وجود آورده که رئیس فدراسیون بیشتر به دنبال استفاده از همشهریان خود است.
انتصاب برخی افراد در فدراسیون والیبال، این انتقاد را میان تعدادی از اهالی این رشته به وجود آورده که رئیس فدراسیون بیشتر به دنبال استفاده از همشهریان خود است.
به گزارش ایرنا، «احمد ضیایی» 7 دی 96 به ریاست فدراسیون والیبال رسید و در حدود پنج ماهی که این مسئولیت را بر عهده داشت، تغییراتی در بدنه مدیریتی فدراسیون به وجود آورد که برخی از آنها با انتقاداتی از سوی کارشناسان این حوزه همراه شد.
یکی از انتقاداتی که به او مطرح می شود این است که بیشتر از ارومیه ای ها که همشهریان او هستند استفاده می کند. بابک طالبی نایب رئیس، شهرام آدم نژاد عضو هیات رئیسه فدراسیون و ناصر شهنازی عضو جدید کادر فنی تیم ملی، ارومیه ای هستند. جهانگیر سیدعباسی هم که با معرفی فدراسیون والیبال راهی یک دوره مربیگری در مجارستان شد و در ماه های اخیر به عنوان گزینه جدی دبیرکلی فدراسیون و سرمربیگری تیم «ب» نام برده می شود، یکی دیگر از همشهری های ضیایی است. حتی گفته می شود سیدعباسی در برخی انتصاب های فدراسیون مانند طالبی و آدم نژاد نقش پر رنگی دارد.
خود ضیایی این انتقادات را «بچه گانه، انحرافی، خاله زنکی و بی سر و ته» می داند و معتقد است ارومیه ای ها در 30 سال گذشته جایی در بدنه فدراسیون نداشته اند.
«ناصر میرفخرایی» بازیکن قدیمی تیم ملی والیبال ایران که از چهره های نامدار خانواده این ورزش محسوب می شود و در دوران ریاست محمدرضا داورزنی نیز عضو هیات رئیسه فدراسیون بود، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره تغییرات در فدراسیون والیبال اظهار کرد: تغییرات حق مدیر است، هر فردی که مدیریت مجموعه ای را بر عهده می گیرد دلش می خواهد بخش های کلیدی را جا به جا کند، اما مهم این است که این مسئولیت ها را به چه کسی می سپارد.
وی افزود: اگر من جای ضیایی بودم برای خودم چند مشاور بی طرف را که دنبال منافع شخصی نیستند، انتخاب می کردم. نمی دانم این تغییرات فکر خود او بوده یا با کسی مشورت کرده است. من افرادی مانند طالبی و آدم نژاد را نمی شناسم و نمی دانم ضیایی بر چه اساسی آنها را انتخاب کرده است.
از سوی دیگر ضیایی در واکنش به این انتقادات، به ایرنا گفت: مگر ارومیه ای ها مردم ایران نیستند؟ این بحث ها انحرافی است. ارومیه قطب والیبال کشور است. اگر از 100 سال پیش تاریخ والیبال ایران را مطالعه کنید، می بینید که وقتی مردم ارومیه والیبال بازی می کردند در خیلی از شهرهای دیگر کشور اصلا این ورزش را نمی شناختند.
وی افزود: من منافع فدراسیون را در نظر می گیرم و هیات رئیسه نمایشی نمی خواهم. طالبی و آدم نژاد دو فرد والیبالی، ورزشی، کاربلد و کارکشته هستند.
میرفخرایی در پاسخ به این سوال که آیا طالبی و آدم نژاد را افرادی والیبالی می شناسید؟ گفت: خود ضیایی هم خودش را والیبالی می داند، اما ما کسانی را والیبالی می دانیم که در سطح ملی، باشگاهی یا دانشگاهی بازی کرده باشد. به فرض اینکه فردی در مدرسه والیبال بازی کرده یا مسابقات باشگاهی را از نزدیک دیده که والیبالی نمی شود.
اما ضیایی معتقد است در سال های گذشته، در والیبال به ارومیه ای ها اجحاف شده است. رئیس فدراسیون والیبال درباره این موضوع تاکید کرد: در 30 سال گذشته کدام ارومیه ای در بدنه والیبال حضور داشته است؟ چرا آن زمان صدای کسی در نمی آمد؟ چرا انصاف بعضی ها آن موقع گل نکرده بود؟ در زمان ریاست یزدانی خرم و داورزنی از کدام مربی ارومیه ای در والیبال استفاده شد؟
میرفخرایی که دیدگاه مخالفی دارد، درباره این مسئله گفت: یدالله کارگرپیشه و عزیز پرتوی دو مربی ارومیه ای هستند که در سال های قبل در تیم های ملی کار می کردند. با شناختی که از یزدانی خرم و داورزنی دارم هم می دانم که نگاه قومیتی و استانی نداشتند و از هر کسی که در چارچوب مدیریتی آنها قرار می گرفت استفاده می کردند. متاسفانه آقای ضیایی با تعصب به ارومیه نگاه می کند.
ضیایی که حرف زدن درباره این موضوعات را انحرافی می داند، اظهار کرد: در هیات رئیسه فدراسیون والیبال افراد زیادی از جمله نایب رئیس بانوان، دبیرکل و خزانه دار حضور دارند. از بین 10 آدم، دو نفر هم اهل ارومیه هستند، ایرادی دارد؟ این ها هم ایرانی هستند، اجنبی که نیستند.
کد مطلب: 85926
برچسب ها: والیبال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *