۰
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۸

خیلی از ما اشخاص را مثل رأی می‌بینیم

کاندیدای سابق ریاست جمهوری گفت: به جز برخی از افراد، هر دو جناح را دو لبه قیچی می‌دانم چون هر دو دوست دارند به نوعی مردم را راضی کنند ولی هیچ کدام به فکر مردم نیستند.
خیلی از ما اشخاص را مثل رأی می‌بینیم
کاندیدای سابق ریاست جمهوری گفت: به جز برخی از افراد، هر دو جناح را دو لبه قیچی می‌دانم چون هر دو دوست دارند به نوعی مردم را راضی کنند ولی هیچ کدام به فکر مردم نیستند.
به گزارش ایسنا، مصطفی هاشمی‌طبا، رییس سابقه کمیته ملی المپیک در نشستی که از سوی شاخه جوانان حزب ندا برگزار شد، تأکید کرد: هر دو طیف سیاسی موجود موجب زمین زدن ایران شده‌اند. این دو طیف سیاسی در ظاهر تفاوت دارند ولی در باطن با هم فرقی ندارند. من تفاوت محسوسی بین دولت روحانی و دولت احمدی‌نژاد نمی‌بینم.
او با بیان خاطره‌ای از زمان استیضاحش در مجلس، خاطرنشان کرد: خاطرم هست یکی از دوستان اصلاح‌طلبم که به او علاقه زیادی دارم، می‌گفت هوای فلان شخص را داشته باش چون در مجلس یک رأی دارد. خیلی از ما اشخاص را مثل رأی می‌بینیم.
این فعال سیاسی افزود: برداشت من از مسئولین نظام که خودم هم روزی جزو آنها بودم، این است که با نیت‌های خوب کارهایی کردند که به ضرر مردم شده است.
هاشمی‌طبا تصریح کرد: ما در طول هشت سالی که یارانه توزیع کردیم، حدود ۳۰۰ هزار میلیارد یارانه دادیم. با این پول هزار تا کارخانه ۳۰۰ میلیاردی می‌توانستیم درست کنیم تا در هر کارخانه تعداد زیادی مشغول کار شوند. این کار را نکردیم و هزاران نفر کولبر داریم که درگیر معیشت هستند. سیاست ما بد بوده است. به آنها گفتیم به شما پول می‌دهیم اما آنها را بیچاره کردیم.
وزیر سابق صنایع سنگین مطرح کرد: در کشور ما سطح مطالعه کم است و نگرانی انتخاب شدن افراد ظاهرفریب وجود دارد. عدم آگاهی و عدم رشد اجتماعی چنین بلاهایی سر کشور می‌آید.
هاشمی‌طبا با اشاره به مشکلات محیط زیستی کشور، اظهار کرد: ۴۰۰ هزار چاه غیرمجاز در کشور زده شده است و امروز سر آب بین اصفهان و یزد دعواست. در جهرم ۳۵۰ متر باید چاه بزنند و آب آنجا شور شده است. دریاچه ارومیه اگر خشک شود، اراضی بسیار زیادی نمکزار می‌شود. احزاب باید اولویتشان را کار اجتماعی بگذارند و کمتر به فکر رأی باشند.
وی با اشاره به عنوان برنامه «حقیقت اخلاق‌مداری مصلحت سیاستمداری»، گفت: مصلحت چیز بدی نیست، سوءاستفاده از این‌ها بد است. سیاستمداری هم چیز بدی نیست. خود پیامبر(ص) هم در جامعه خود به عنوان حاکم سیاستمدار بود؛ منتها یک سیاستمدار اخلاقی که حکومتش بر مبنای بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق بود.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ اظهار کرد: باید مردم احساس شفافیت و صدق داشته باشند. اگر کسی می‌خواهد حکمرانی کند، باید حقیقتی را همراه خود داشته باشد، یعنی اخلاق داشته باشد.
هاشمی‌طبا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تبیین معنای مصلحت در سیاست، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند ما باید مردم را مسلمان کنیم. خدا به پیغمبر(ص) می‌گوید تو سلطه‌ای نداری و وظیفه‌ات تذکر دادن است. گاهی ما فکر می‌کنیم مصلحت مردم را ما می‌توانیم تشخیص دهیم. خداوند به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: برو به سمت فرعون که طغیان کرده با او با آرامش صحبت کن. ما اینجا فکر می‌کنیم می‌توانیم نظر خود را در مغز مردم فرو کنیم. مصلحت‌اندیشی برای جامعه هنر است ولی این که ما منویات خود را به عنوان مصلحت تحمیل کنیم، غلط است.
رییس پیشین سازمان تربیت بدنی در پاسخ به سوالی درباره نامگذاری سال، خاطرنشان کرد: من کاملا به مصرف کالای ایرانی اعتقاد دارم اما اطلاعاتی که به مردم می‌دهیم باید درست باشد. اخیرا در تلویزیون می‌گفتند پارچه‌های ایرانی از پارچه‌های خارجی بهتر است. حتی نگفتند برخی پارچه‌های ایرانی از پارچه‌های خارجی بهتر است. این که به مردم اطلاعات غلط بدهند و ظاهرسازی کنند، اشتباه است. در این صورت مردم ما را باور نمی‌کنند.
کد مطلب: 85947
برچسب ها: هاشمی طبا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *