۰
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۸
کواکبیان از هیات رئیسه درخواست کرد:

دعوت از رئیس‌جمهور برای پاسخگویی درباره فیلترینگ تلگرام

اگر حوادث دی ماه نبود کسی به فکر فیلترینگ تلگرام نمی‌افتاد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی با رئیس‌جمهور برای بررسی علل فیلترینگ تلگرام شد.
فیلترینگ تلگرام موجب تذکر کواکبیان برای پاسخگویی رییس جمهور شد
فیلترینگ تلگرام موجب تذکر کواکبیان برای پاسخگویی رییس جمهور شد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی با رئیس‌جمهور برای بررسی علل فیلترینگ تلگرام شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مردم‌سالاری، در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در تذکری گفت: امروز آقای لاریجانی چون دوست نداشت معاونت گردشگری و میراث فرهنگی تحت نظارت قرار گیرد و وزارتخانه شود ابتدا برای ارسال این طرح به کمیسیون مشترک و بعد هم برای اخطار ماده ۷۵ رأی‌گیری کرد که بدجوری رأی نیاورد.
وی با اشاره به اظهارات لاریجانی در پاسخ به ادیانی نماینده قائمشهر مبنی بر اینکه مطمئن نیستم این طرح مغایر برنامه ششم توسعه باشد، گفت: آقای لاریجانی بعد از تصویب طرح اعلام کرده است که این طرح خلاف برنامه بوده و نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از هیأت رئیسه مجلس خواست در جلسه علنی یا غیرعلنی از رئیس‌جمهور دعوت کند تا در خصوص فیلترینگ تلگرام توضیح دهد.
کواکبیان ادامه داد: اگر آقای رئیس‌جمهور مخالف فیلترینگ است، چرا می‌گویند مخفیانه موافقت کرده است؟ اگر موافق است، چرا این‌گونه صحبت می‌کند؟
 

اگر حوادث دی ماه نبود کسی به فکر فیلترینگ تلگرام نمی‌افتاد

مصطفی کواکبیان همچنین در گفت و گو با خبرگزاری برنا، در پاسخ به پرسشی درباره فیلترینگ تلگرام گفت : اینکه تلگرام آسیب‌هایی به کشور می‌زند، شکی در  آن نیست اما در ابتدا می‌بایست بسترهای این کار را ایجاد می‌کردیم. یعنی اگر حوادث دی ماه سال گذشته اتفاق نمی‌افتاد باز هم مسئولین ما به فکر می‌افتادند که باید پیام رسان‌های داخلی را تقویت کنیم؟ جواب این  است که مسئولین از ابتدا باید فضا را باز می‌گذاشتند و به پیام رسان‌های داخلی فرصت حضور می‌دادند و آن‌ها را در دستگاه قضایی توبیخ نمی‌کردند. البته مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فتوایی دادند که سرک کشیدن به فضای خصوصی افراد ممنوع است. ما زمینه‌ها و بسترها را باید از قبل فراهم می‌کردیم تا مردم به سمت پیام رسان‌های خارجی نمی‌رفتند، راه حل فراهم نشدن زمینه‌ها فیلترینگ نیست.
ما نباید بگوییم که فیلترینگ تنها راه رفع انحصار است زیرا مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند. ما باید کاری کنیم که مردم به پیام رسان‌های داخلی روی بیاورند و حق انتخاب را به آنها بدهیم. ما برای ملت تصمیم نگیریم که راه‌های انتخابتان مسدود است. زمان مسایل را حل می‌کند، مثلا اوایل انقلاب اگر کسی ویدیو همراه خودش داشت دستگیر می‌شد. قبل از آن تلویزیون، رادیو و بلندگو و بعد از آن دیش‌های ماهواره ممنوع شد که در مجلس هفتم به قانون تبدیل شده است.
روس‌ها فیلترینگ را تجربه کردند که پس از مقابله از نظر فنی با مشکل مواجه شدند. مسئولین، متولیان و دستگاه‌ها از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند تا مردم هم کم کم از این سرویس‌ها استفاده کنند. در یک کلمه معتقدم رفع انحصار صد در صد ولی فیلترینگ خیلی جواب نمی‌دهد.
کد مطلب: 86102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *