۰
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶

تفاوت قیمت "کی روش" و "برانکو"

رقم دستمزد کی‌روش و برانکو تفاوت چندانی ندارد.
تفاوت قیمت "کی روش" و "برانکو"
رقم دستمزد کی‌روش و برانکو تفاوت چندانی ندارد.
به گزارش خبرآنلاین، «بالا رفتن قیمت ارز باعث شده تا خیلی ها ماندن کی‌روش را برای فوتبال ایران به صرفه ندانند و از این بنویسند که او باید برود! ظاهرا دلار و گرانی‌اش تنها در این مملکت تنها به ضرر فدراسیون فوتبال است و دیگر هیچکس از این بابت ضرر نمی‌کند. مثلا باشگاه استقلال یا پرسپولیس به خاطر توافق‌های ۸۰۰ و ۹۵۰ هزار دلاری با شفر و برانکو ضرر نمی‌کند و تنها فدراسیون فوتبال که با کی‌روش قرارداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورویی دارد، آسیب می‌بیند. اتفاقا نباید دلار و یورو هرگز باعث آن شود تا مربیان کاربلد، از فوتبال ایران کنار بروند.
در همه جای دنیا برای فوتبال هزینه می‌کنند چون فراتر از یک ورزش است. طبیعتا درآمد هم دارند ولی اینجا درآمدها به شکلی نیست که در دنیا وجود دارد. اما به هر حال وقتی شفر و برانکو با استقلال و پرسپولیس در آسیا موفق هستند، درآمدهایی خوبی نصیب باشگاه می‌شود. در داخل کشور هم با نتایجی که این مربیان و تیم‌هایشان می‌گیرند اسپانسرها راغب به سرمایه‌گذاری بیشتر می‌‎شوند. مثلا پرسپولیس سال گذشته به خاطر نتایجی که در لیگ برتر و آسیا گرفت، درآمد کلانی داشت و نه تنها توانست هزینه‌های خود را برآورده کند بلکه خیلی از بدهی‌های خود را هم بپردازد. در فوتبال ملی هم وضعیت همین است.
کی‌روش در سطح دنیا مربی گرانقمیتی است و این هم به خاطر نتایج و عملکردی است که داشته است. او سرمربی رئال مادرید و پرتغال بوده و سابقه سال‌ها دستیاری فرگوسن را در منچستر یونایتد دارد. طبیعتا کی روش نباید دستمزد کمی بگیرد. ولی آیا بودن او از نظر مالی به ضرر فدراسیون فوتبال بوده است؟ قطعا هرگز. تیم‌ ملی ایران با کی‌روش دو بار به جام‌جهانی صعود کرده است. یک بار به جام‌ جهانی برزیل و حالا به جام‌ جهانی روسیه. در جام‌ جهانی قبلی ایران فقط ۸ هزار دلار پاداش گرفت که تازه درآمد زیادی هم از حق پخش بازی‌ها داشت. تبلیغات هم برای فدراسیون درآمدزا بود و تا همین چند وقت پیش از طریق این پاداش، هزینه‌های خود را تامین می‌کرد. حالا هم ایران چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار پاداش می‌گیرد. حق پخش را هم باید به آن اضافه کنید. در این حالت آیا می‌توان گفت کی‌روش برای فوتبال ایران هزینه‌بر بوده است؟ آیا اگر تیم‌ ملی با او به جام‌ ملت‌ها برود نمی‌تواند درآمد زیادی داشته باشد؟
برانکو مثلا خیلی ارزان‌تر است؟
بعضی از منتقدان کارلوس کی‌روش دوست دارند برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم‌ ملی شود. بحث این است که او در نهایت برای فدراسیون فوتبال به صرفه تمام می‌شود. اما اگر نگاهی به رقم دستمزد این مربی بیاندازید متوجه می‌شوید که اتفاقا او ارزان قیمت نیست. این مربی با پرسپولیس ۹۵۰ هزار دلار توافق کرده و شک نکنید اگر قرار باشد به تیم‌ ملی برود، رقم قرارداد را تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بالا می‌برد. همین چند سال قبل برانکو از فدراسیون فوتبال به خاطر برکناری‌اش پس از جام‌ جهانی ۲۰۰۶ شکایت کرد که ۴۰۰ هزار دلار غرامت گرفت. تصور کنید او ۱۲ سال پیش سالیانه ۴۰۰ هزار دلار قرارداد داشته و طبیعتا حالا اگر بخواهد برگردد، این رقم را چند برابرتر می‌کند! طبیعتا با برکناری کی‌روش و آوردن برانکو، فدراسیون از نظر مالی خیلی سود نمی‌کند. باید به این مسئله هم توجه کرد که به هر حال حضور کی‌روش ضریب موفقیت را خیلی بیشتر می‌کند.»
کد مطلب: 86171
برچسب ها: کارلوس کی روش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *