۰
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹

اظهارات "حریری" درباره نتایج آراء

نخست وزیر لبنان امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری پس از برگزاری انتخابات پارلمانی کشورش گفت که بر این امر حساب باز کرده بود که جریان المستقبل نتیجه بهتری را در انتخابات از آن خود سازد.
نخست وزیر لبنان امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری پس از برگزاری انتخابات پارلمانی کشورش گفت که بر این امر حساب باز کرده بود که جریان المستقبل نتیجه بهتری را در انتخابات از آن خود سازد.
به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، سعد حریری، نخست وزیر لبنان تصریح کرد: بر تحقق نتیجه بهتری برای جریان المستقبل در انتخابات روز گذشته حساب باز کرده بودیم.
نخست وزیر لبنان تاکید کرد، جریان المستقبل که وی ریاست آن را برعهده دارد، بیش از یک سوم کرسی‌های خود را در پارلمان از دست داده است.
وی با بیان اینکه جریان المستقبل قبل از انتخابات ۳۳ کرسی در پارلمان داشت، خاطرنشان کرد: جریان المستقبل ۲۱ کرسی در پارلمان را در این انتخابات از آن خود کرد.
سعد حریری عنوان داشت: درست است که ما آنچه را که بر روی آن در انتخابات حساب باز کرده بودیم، به دست نیاوردیم و ما در حال حاضر با چالش‌های  بزرگی مواجه هستیم.
وی عنوان داشت: مردم به طرح برقراری ثبات در کشور رای دادند و کسانی که در انتخابات پارلمانی پیروز شدند، شرکای ما در اصل برقراری ثبات هستند و من همپیمان میشل عون، رئیس جمهوری لبنان باقی خواهم ماند چراکه این ائتلاف ثبات را برقرار می‌کند. بزرگترین دستاوردی که این دولت رقم زد، این انتخابات است و من هیچ مشکلی با نتایج انتخابات ندارم، از نظر من توافق سیاسی و انتخاب میشل عون دژی را برای دفاع از کشور ایجاد کرد.
نخست وزیر لبنان تاکید کرد: اسرائیل به دنبال دلیلی برای حمله به لبنان است.
وی افزود: ما بر تمامی جبهه‌ها با اراده تعداد بسیاری از طرفداران پیروز گشتیم و طرفداران می‌توانند با دستاورد سیاسی که محقق کرده‌اند، سر خود را بالا بگیرند.
سعد حریری تصریح کرد: هیچ کسی نمی‌تواند جریان المستقبل را در لبنان در هم بشکند. من دست خود را به سمت همگان دراز می‌کنم چراکه می‌دانم که امکان راهبری کشور بدون تمامی گروه‌های سیاسی امکان پذیر نیست. من خواهان توافق میان تمامی طرف‌های سیاسی هستم.
حریری گفت: کشور تاب تحمل اختلافات سیاسی در هیچ سطوحی را ندارد. طرف‌های سیاسی باید برای خدمت به مردم تلاش کنند، چراکه مردم خسته شده‌اند.
وی تاکید کرد: نتیجه‌ای که به دست آوردیم، به قانون مربوط است و هیچ ارتباطی با امتیازدهی‌ها به حزب الله ندارد.
نخست وزیر لبنان افزود: شکاف‌هایی در داخل جریان المستقبل وجود دارد و عاملان این شکاف‌ها بازخواست خواهند شد.
کد مطلب: 86180
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *