۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵

طلا درصدد فرصت برای جهش دوباره

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که دلار ضعیف ماند، تغییر چندانی نداشت.
 قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که دلار ضعیف ماند، تغییر چندانی نداشت.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۲.۶۶ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته اندکی کاهش داشت.
در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن حدود ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۳.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۶۰ سنت یا کمتر از ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۳۱۴.۱۰ دلار بسته شده بود.
شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و آمار اقتصادی قوی آمریکا به بالاترین حد در بیش از چهار ماه گذشته صعود کرد.
یک معامله‌گر مقیم هنگ کنگ به رویترز گفت: دلار در آسیا گرانتر شده و این مسئله، تمایل به خرید طلا را کمتر کرده است.
دلار قویتر تقاضا برای کالاهایی مانند طلا که به این ارز قیمت گذاری می شوند را از سوی خریداران غیرآمریکایی محدودتر می‌کند.
به گفته این معامله‌گر، در حال حاضر رویدادی که از قیمت طلا حمایت کند وجود ندارد مگر اینکه قیمت نفت در واکنش به تحولات پیرامون توافق هسته ای ایران افزایش پیدا کند. در صورت افزایش قیمت نفت، ممکن است طلا نیز روند صعودی پیدا کند.
قیمت نفت روز سه شنبه در آستانه اعلام تصمیم دولت آمریکا درباره توافق هسته ای ایران، از بالاترین قیمت سه سال و نیم گذشته عقب نشینی کرد.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری به دلیل اینکه دو تلاش ناموفق برای شکستن مقاومت در سطح ۱۳۱۷ دلار داشته است، ممکن است تا سطح ۱۳۰۱.۵۱ دلار عقب نشینی کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۴۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و ۹۰۹.۳۵ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری، با ۰.۲ درصد افزایش، در ۹۷۰ دلار ایستاد.
کد مطلب: 86205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *