۰
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹

اروپا بر حفظ برجام تاکید دارد

یک نشریه تایوانی امروز (سه شنبه) گزارش کرد که کشورهای اروپایی بشدت بر پایبندی بر توافق هسته ای موسوم به 'برجام' تاکید کرده اند.
یک نشریه تایوانی امروز (سه شنبه) گزارش کرد که کشورهای اروپایی بشدت بر پایبندی بر توافق هسته ای موسوم به 'برجام' تاکید کرده اند.
به گزارش ایرنا از تایپه تایمز، کشورهای اروپایی به صراحت گفته اند که مخالف خروج آمریکا از این توافق بسیار مهم هستند و برای این منظور هفته ها است تلاش می کنند.
نشریه تایوانی تصریح می کند که ماه ها است گمانه زنی هایی درباره مخالفت آمریکا با این توافق مطرح می شود و قرار است در همین هفته دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور تصمیمش را در این خصوص اعلام کند.
تایپه تایمز می نویسد که از دیدگاه اروپا برنامه هسته ای ایران بر اساس گزارش آژانس کاملا صلح آمیز بوده و تهران به تعهداتش بر مبنای برجام عمل کرده است.
این روزنامه ادامه می دهد: فرانسه و آلمان بخصوص در روزهای اخیر در کنار انگلیس تلاش گسترده ای داشته اند تا از خروج ترامپ از این توافق جلوگیری کنند اما حتی آنها هم دقیقا از تصمیم او اطلاعی ندارند.
این نشریه تاکید می کند که اگرچه ترامپ ایرادهایی به توافق هسته ای گرفته است اما هنوز محلی برای چانه زنی ها وجود دارد و طرفین می توانند درباره اختلافات خود رایزنی هایی داشته باشند و توافقاتی دیگر را دنبال کنند.
گزارش خاط نشان می کند که با نزدیک شدن به زمان اعلام تصمیم ترامپ بازارهای نفتی دنیا نیز ملتهب شده و بهای نفت از مرز 70 دلار در هر بشکه برای اولین بار از سال 2014 میلادی گذشته است.
کد مطلب: 86235
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *