۰
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۳

سوریه خروج ترامپ از برجام را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نشان دهنده عدم پایبندی آنها به توافقات هسته‌ای است، این اقدام ترامپ را محکوم کرد.
وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام نشان دهنده عدم پایبندی آنها به توافقات هسته‌ای است، این اقدام ترامپ را محکوم کرد.
به گزارش ايسنا، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که جمهوری عربی سوریه خروج رییس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را به شدت محکوم می‌کند و این امر بار دیگر ثابت کرد که آمریکا به توافقات و معاهدات بین‌المللی پایبند نیست.
این منبع افزود: واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی نسبت به تصمیم ترامپ نشان دهنده منزوی شدن آمریکا و خطای سیاسی آن‌هاست که این امر باعث افزایش تنش‌ها در جهان می‌شود.
وی در پایان گفت: ریاست، دولت و ملت سوریه بار دیگر حمایت کامل خود از جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کند و ما اطمینان کامل داریم که ایران از نتایج این موضع خصمانه آمریکا که بر امنیت و ثبات منطقه و جهان تاثیر خواهد گذاشت،‌ عبور می‌کند.
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.
کشورهای عربستان ،بحرین و امارات در همان ابتدا از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و از سرگیری تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با انتشار پیام توییتری در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از برجام گفت: در واکنش به نقض‌های مکرر آمریکا در برجام و خروج غیرقانونی این کشور از این توافق همانطور که از سوی رییس‌جمهور روحانی ماموریت یافته‌ام یک تلاش دیپلماتیک را برای ارزیابی اینکه آیا دیگر کشورهای عضو برجام می‌توانند منافع ایران در برجام را به طور کامل تامین کنند، انجام خواهم داد.

نتیجه این امر واکنش ما را مشخص خواهد کرد.

 
کد مطلب: 86295
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *