۰
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

سیاسی ترین جام جهانی فوتبال

ایتالیا توانست در جام جهانی ۱۹۳۴ قهرمانی را در خانه جشن بگیرد.
ایتالیا توانست در جام جهانی ۱۹۳۴ قهرمانی را در خانه جشن بگیرد.
به گزارش ایسنا، جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۳۴ روز دیگر آغاز می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.
 سایت فیفا تا آغاز برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اقدام به روز شمار این رقابت‌ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روزهای باقی‌مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
جام جهانی ۱۹۳۴ سیاسی‌ترین جام محسوب می‌شود. از اتفاقات سیاسی در این جام می‌توان به شرکت نکردن اروگوئه قهرمان دوره قبل به دلیل حکومت فاشیست ایتالیا اشاره کرد. برزیل و آرژانتین نیز بهترین بازیکنان خود را به دلیل ترس از آسیب‌دیدگی در خانه نگاه داشتند. تیم ایتالیا با وجود استفاده از چهار بازیکن بومی آرژانتینی به نام‌های ارسی، مونتی، فراری و گوایتا باز هم بهترین تیم جام نبود و مشکلات زیادی داشت. در میان مردم در محیطی فاشیستی به خاطر تبلیغ برای موسولینی با کمک داوران به قهرمانی دست یافت. این تیم با یک سیستم دفاعی در این جام بازی می‌کرد. به گونه‌ای که در همه دیدارهای برگزار شده تنها سه گل دریافت کرد اما شانس به ایتالیا تا دیدار پایانی لبخند زد.
در دیدار فینال گل نخست بازی توسط چکسلواکی از روی یک ضربه کرنر زده شد اما تماشاچیان دو آتشه ایتالیا پیش از مداخله پلیس به زمین ریختند و بازیکن چک را با تور سیمی بستند. هشت دقیقه بعد گل تساوی ایتالیا به گونه‌ای شگفت‌آور وارد دروازه چکسلواکی شد. تیم ایتالیا در این دیدار به شدت از سوی داور پشتیبانی می‌شد. گل پیروزی این تیم برابر چکسلواکی در فینال جام جهانی به طور غیرقانونی در دقیقهٔ ۹۶ زده شد تا ایتالیا در خانه جشن قهرمانی برپا کند. همه تیم‌های شرکت‌کننده از قاره آمریکا در مرحله یک‌هشتم پایانی شکست خورده و کنار رفتند.
جام جهانی ۱۹۳۴ در یک نگاه
• بهترین خط حمله: ایتالیا با ۱۲ گل
• بهترین خط دفاع: ایتالیا با ۳ گل
• تعداد تماشاگران: ۴۰۸۶۰۲ نفر
• بهترین بازیکن : ریکاردو زامورا اسپانیا
فینال
ایتالیا ۲ – چکسلواکی یک
گل‌ها: ارسی و شیاویو برای ایتالیا و پوک برای چکسلواکی
کد مطلب: 86408
برچسب ها: جام جهانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *