کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفت سال آینده 100 دلار می‌شود

22 ارديبهشت 1397 ساعت 13:41

بانک آمریکا (BOA) پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار نفت و مناقشات ژئوپلتیک قیمت نفت در سال 2019 به 100 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.


بانک آمریکا (BOA) پیش‌بینی کرد: با توجه به شرایط کنونی بازار نفت و مناقشات ژئوپلتیک قیمت نفت در سال 2019 به 100 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.
به گزارش فارس، به نقل از اسپوتنیک، تحلیل‌گران بانک آمریکا ،Bank of America، مریل‌لینچ پیش‌بینی کرد که در سال 2019، قیمت نفت در بازار جهانی به 100 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت دریای شمال که هم اکنون 78 دلار در هر بشکه داد و ستد می‌شود در نیمه دوم سال آینده میلادی به حداقل 90 دلار در هر اونس خواهد رسید و بسته به شرایط ژئوپلتیک و دیگر عوامل تأثیرگذار بر بازار نفت این رقم می‌تواند حتی به 100 دلار در هر بشکه برسد.
فرانسیسکو بلانچ استراتژیست حوزه کالاهای اساسی در بانک مریل‌لینچ آمریکا در گزارش خود آورده است، این احتمال وجود دارد که قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه افزایش یابد، چرا که تعادل در بازار افزایش تولید اوپک را جلب کرده و انتظار می‌رود در آینده نیز صادرات نفت ایران کاهش چشمگیری را تجربه نکند.
در این گزارش خطاب به ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، آمده است که تصمیم وی برای اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه ایران می‌تواند در کنار کاهش صادرات نفت ونزوئلا عرضه نفت به بازار جهانی را با مشکل مواجه کرده و بازار را نسبت به شرایط کنونی دگرگون کند.
کارشناسان در این گزارش آورده‌اند که با توجه به چشم‌انداز 18 ماه آینده انتظار داریم کاهش تولید نفت ونزوئلا تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت را افزایش دهند. به علاوه این احتمال وجود دارد که صادرات نفت ایران کاهش یابد.
از سوی دیگر ما احتمال می‌دهیم که در سال 2019 کشورهای عضو اوپک به کمک روسیه برای قیمت نفت یک کف قیمتی تعیین کنند. بانک بارکلیز نیز ارزیابی مشابهی را از آینده بازار نفت ارائه کرد و آورده است که بازار نفت می‌تواند به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داده و شرایط برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا می‌تواند به عدم اطمینان موجود در بازار دامن بزند.
بانک مریل‌لینچ آمریکا اولین بانک حاضر در بورس وال‌استریت است که پیش‌بینی کرده است قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه باز خواهد گشت. بانک گلدمن ساکس آمریکا نیز پیش‌بینی کرده است قیمت نفت برنت در تابستان سال جاری به 82.5 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت.برخلاف مریل‌لینچ گلدمن ساکس معتقد است قیمت نفت در سال 2019 کاهش خواهد یافت.


کد مطلب: 86449

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/86449/نفت-سال-آینده-100-دلار-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir