۰
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹

پدرم بدعهدی آمریکا را پیش بینی کرده بود

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از موافقان و مدافعان برجام بود اما با پیش بینی بدعهدی آمریکا، اعتقاد داشت نتیجه برجام منزوی شدن ایالات متحده در جهان خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از موافقان و مدافعان برجام بود اما با پیش بینی بدعهدی آمریکا، اعتقاد داشت نتیجه برجام منزوی شدن ایالات متحده در جهان خواهد شد.
به گزارش ايرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: آیت الله هاشمی بر این باور بود که برجام در نهایت منجر به انزوای آمریکا در جهان خواهد شد، چون امروز همه قدرت های جهانی همراه ایران و موافق برجام هستند و آمریکا تنها رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را کنار خود دارد.
وی خاطرنشان کرد: معاهدات بین المللی، از حضور دولت ها اعتبار می گیرد و عرصه روابط بین الملل نیز حوزه هزینه – فایده است.
رییس شورای شهر تهران اظهار داشت: برجام، مانند هر معاهده دیگری دارای نقاط قوت و ضعفی برای طرفین است و اینکه دولت آمریکا از آن خارج شده، نشان دهنده این است که برجام را در راستای منافع خود نمی داند.
هاشمی تصریح کرد: پایبندی ایران و پنج قدرت دیگر جهان بر برجام نیز نشان می دهد که این معاهده در مجموع به سود منافع ملی این کشورها است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امکان موفقیت در یک چالش بین المللی و بردن حداکثر سود از آن، زمانی ممکن است که وفاق و وحدت بر منافع ملی ایجاد شود، تردید، دودلی و اختلافات داخلی تنها موجب تضعیف قدرت ملی و بروز بحران در سیاست خارجی کشور می شود.
وی افزود: اگر امروز منطق سیاست خارجی آمریکا توسط متحدان راهبردی و سنتی این کشور مانند اروپا، کانادا و ژاپن به چالش کشیده شده و بخش قابل توجهی از افکار عمومی، کارشناسان و نمایندگان مجلس ایالات متحده با تصمیم ترامپ مخالفند، بدان معناست که چالش خروج از برجام منجر به تضعیف آمریکا خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بنابراین اگر ما به دنبال تقویت منافع ملی کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در این چالش هستیم، باید همگرایی و کاهش اختلافات و تنش ها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
هاشمی، افراط و تفریط را تشدید کننده اختلاف و تضعیف کننده قدرت ملی دانست و گفت: وفاق، همدلی و وحدت، تقویت کننده موضع ایران اسلامی در این چالش بین المللی است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در این مسیر اراده مصمم و وحدت ملی با محوریت رهبر معظم انقلاب و همچنین حمایت از سرداران حوزه دیپلماسی نظام، ضامن تحقق وعده الهی در یاری مومنان و پیروزی خواهد شد.
* شهردار منتخب مورد حمایت شورا است
هاشمی در ادامه به انتخاب افشانی به عنوان شهردار تهران اشاره کرد و گفت: اعضای شورا در فرایندی شفاف و دموکراتیک، از میان بیش از 20 گزینه، اصلح ترین فرد را بدون هرگونه فشار و سیاسی کاری انتخاب کردند.
به گفته رییس شورای شهر تهران، هر 2 گزینه نهایی از مدیران با سابقه و خدوم کشور هستند که براساس رای و نظر اعضا افشانی به عنوان شهردار تهران انتخاب و مورد حمایت کامل شورا قرار دارد.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز - یکشنبه - سیدمحمدعلی افشانی را به عنوان چهاردهمین شهردار پایتخت(بعد از پیروزی انقلاب) انتخاب کردند.
کد مطلب: 86560
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *