کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علل افزایش قیمت سکه در سال جدید

23 ارديبهشت 1397 ساعت 14:06

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش ۴۶۰ هزار تومانی سکه در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی، نرخ غیررسمی دلار و افزایش تقاضا دلایل تغییرات قیمت بود.


نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش ۴۶۰ هزار تومانی سکه در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی، نرخ غیررسمی دلار و افزایش تقاضا دلایل تغییرات قیمت بود.
به گزارش مهر، مسعود یزدانی گفت: همزمان با محدویت سفته بازی در بازار ارز، سرمایه‌ها و نقدینگی مردم به سوی بازارهای دیگر از جمله طلا و سکه حرکت کرده که این امر سبب تقاضای شدید و موجب رشد قیمت طلا و سکه در بازار شده است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهرانضمن اشاره به عوامل رشد قیمت طلا و سکه در بازار گفت: در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی با افزایش نسبی قیمت روبرو شد و به ۱۳۱۴ دلار رسید. از سوی دیگر در بازار غیررسمی نرخ دلار به بیش از۶۰۰۰ تومان رسید که به نظر می‌رسد که این دو عامل سبب صعود قیمت سکه شد.
وی با اشاره به مهمترین علت گرانی سکه ادامه داد: یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر افزایش نرخ سکه، حرکت منابع نقدی و ریالی از بازار ارز به سمت بازارهای دیگر است، تا دارندگان منابع مالی بازاری برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سود خود بیابیند.
یزدانی، توزیع سکه های پیش فروش شده توسط بانک مرکزی را در آرامش بازار مهم دانست و گفت: مسایل سیاسی و مسئله برجام تأثیر چندانی بر بازار در دراز مدت نداشته و التهابات و نوسانات مقطعی بازار با مدیریت دولت و همکاری مردم به حداقل رسیده و امیدواریم کشور با وحدت و همدلی از این مقطع تاریخی سربلند بیرون آید .
وی با بیان اهمیت آموزش عالی در صنعت طلا و جواهر گفت: اشتغالزایی و کارآفرینی در این صنف مستلزم آموزش در مقاطع مختلف و کسب علم روز تولید محصولات طلا و جواهر است.
یزدانی با اشاره به مشکلات و موانع ایجاد شده برای فعالیت مرکز جامع علمی کاربردی دانشگاه طلا و جواهر در دو سال اخیر گفت: هیئت مدیره جدید اتحادیه طلا و جواهر توجه زیادی به موضوع آموزش و فراگیری دانش ساخت مصنوعات جدید طلا و جواهر دارد که در این بین کسب علم روز تولید طلا و جواهر سبب ایجاد مصنوعات با کیفیت و کسب بازارهای جدید برای صادرات و در نهایت اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور می گردد.
وی استفاده از نیروی متخصص و جوان را در پیشرفت صنعت طلا و جواهر کشورمان بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: زمانی ما می توانیم در سطح بین المللی در صنعت طلا و جواهر توانمند و قدرتمند شویم که دارای افراد تحصیل کرده و آشنا با تکنولوژی جدید و پیشرفته دنیا باشیم. 
نائب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران مرکز جامع علمی کاربردی این اتحادیه را دارای پتانسیل بالایی برای تربیت و آموزش نیروی توانمند در حوزه طلا و جواهر معرفی کرد و گفت: متأسفانه این دانشکده به دلایلی به مدت دو سال بدون پذیرش دانشجو بوده است که با کوشش این اتحادیه و همکاری تولیدکنندگان و دلسوزان صنعت طلا و جواهر در حال برنامه ریزی برای فعال ساختن مجدد آن هستیم. 
یزدانی با اشاره به سابقه چند هزار ساله صنعت طلا و جواهر کشورمان و خلاقیت هنرمندان این صنعت خاطرنشان کرد: ما به جمله "هنر نزد ایرانیان است و بس" واقعاً اعتقاد داریم و تلفیق طراحی و هنر اصیل ایرانی و علم و دانش روز حتماً می تواند مصنوعات منحصربفرد در بازارهای جهانی به ویژه در حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه را برای صنعت طلا و جواهر کشورمان باز کند.
وی نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب را بسیار هوشمندانه از طرف ایشان برشمرد و تصریح کرد: این اتحادیه معتقد است که نه در شعار بلکه باید در عمل از فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری تبعیت کند و فعالسازی این دانشگاه و آموزش نیروی متخصص در جهت اشتغالزایی و حمایت از کالای ایرانی و رفع مشکل بیکاری به صورت عملی است.
این مقام صنفی با تأکید براین موضوع که "ما می توانیم" و توان تولید بهترین مصنوعات طلا را داریم، ادامه داد: اتحادیه طلا و جواهر دست یاری به سمت همه نهادها و سازمانهای مرتبط با این صنف و صنعت از جمله بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی و ... دراز می کند تا با یاری ایشان و جذب حمایت ها در جهت تولید، اشتغال، ارزآوری و صادرات در عمل به شعار "حمایت از کالای ایرانی" جامعه عمل بپوشانیم.
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از همه فعالان، پیشکسوتان و صاحبنظران صنعت طلا و جواهر دعوت کرد برای رشد و شکوفایی این صنعت با کمکهای فکری و مالی خود به توسعه و فعالسازی دانشگاه طلا و جواهر کمک کنند.


کد مطلب: 86573

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/86573/علل-افزایش-قیمت-سکه-سال-جدید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir