۰
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱

واکنش حزب الله به تصمیم احمقانه آمریکا

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصمیم آمریکا را برای انتقال سفارت به قدس بی‌ارزش خواند و افزود: کشورهای عربی که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده‌اند همواره باری بر مسأله فلسطین بوده‌اند.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصمیم آمریکا را برای انتقال سفارت به قدس بی‌ارزش خواند و افزود: کشورهای عربی که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کرده‌اند همواره باری بر مسأله فلسطین بوده‌اند.
به گزارش فارس، صبح امروز (دوشنبه) در سالروز اشغال فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به قدس کنفرانسی به دعوت اتحادیه جهانی علمای مقاومت در لبنان آغاز شد.
بر اساس گزارش شبکه «المیادین» شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در این مراسم گفت: اصرار ملت فلسطین به حق بازگشت به سرزمینش، مسآله فسلطین را با دیگر زنده کرد.
وی افزود: حزب الله بر سر زمین و کرامت چانه‌زنی نمی‌‌کند و (بخش‌هایی از ) خاک لبنان را در سال 2000 و 2006 از اشغالگری آزاد کرد.
وی ادامه داد: سوریه از فلسطین حمایت کرد به همین دلیل تلاش کردند این کشور را تجزیه کنند تا بدین وسیله فلسطین را محاصره نمایند اما این توطئه موفق نشد. کشورهای عربی که با اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند همواره باری بر قضیه فلسطین بوده‌اند.
وی سپس تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس را بی‌ارزش خواهد.
شیخ نعیم قاسم سپس گفت: ما در مرحله جدیدی از پیروزی‌های محور مقاومت برای مقابله با اسرائیل و آمریکا و مزدوران آن قرار داریم. هدف مرحله فعلی آزادسازی کل فلسطین است و از ملت‌های منطقه می‌خواهیم آینده‌اش را بسازد.
وی ادامه داد، ترامپ برخی را با وعده حفظ تاج و تختشان دوشیده است اما نمی‌تواند این قبیل کارها را در خصوص حامیان مقاومت انجام دهد.
شیخ قاسم به تحولات اخیر در مرز سوریه با فلسطین اشغالی نیز پرداخت (+) و گفت: آماده بودن مقاومت باعث حمایت از تجاوز اسرائیلی شده است؛ اسرائیل دیگر نمی‌تواند قواعد درگیری مناسب را اتخاذ کند و آنچه در جولان اتفاق افتاد بر راهبرد بازدارندگی تاکید می‌کند.
مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی آغاز شده است و قرار است تا عصر امروز ادامه پیدا کند. 
 
کد مطلب: 86650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *