۰
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳

مذاکرات فرستاده «ترامپ» در بغداد

در حالی که هنوز نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام نشده است، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در حال مذاکره با گروه‌های سیاسی مختلف عراق، برای تشکیل دولت آتی مطلوب واشنگتن است.
در حالی که هنوز نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق اعلام نشده است، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در حال مذاکره با گروه‌های سیاسی مختلف عراق، برای تشکیل دولت آتی مطلوب واشنگتن است.
به گزارش فارس، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور که روز شنبه گذشته اعلام شد، «برت مک گورک» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا به عراق، وارد بغداد شد و هنوز در حال دیدار و رایزنی با مقامات سیاسی مختلف این کشور است.
کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق، هنوز نتایج انتخابات را اعلام نکرده است اما فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در عراق، درحال مذاکره با شخصیت‌های سیاسی این کشور درباره مرحله پس از انتخابات و تشکیل دولت آتی است.
مک گورک، عصر دیروز با «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان کنونی عراق دیدار و درباره اوضاع امنیتی و سیاسی در عراق و منطقه، شیوه‌های تقویت همکاری‌ها میان عراق و آمریکا در مسیر مبارزه با تروریسم و تعقیب گروه‌های وابسته به داعش و نیز تحقق صلح و ثبات در سراسر منطقه با او گفت‌وگو کرد. 
بر اساس بیانیه دفتر رئیس پارلمان عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری روزنامه عراقی «الزمان» منتشر شد، در این دیدار، مستلزمات مرحله آتی در عراق به ویژه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، ضرورت همکاری و هماهنگی میان احزاب و فراکسیون‌های سیاسی برای تشکیل دولتی قادر به تحمل مسئولیت‌هایش در قبال ملت، ارائه خدمات لازم و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان، جبران اشتباه‌های پیشین و اقدام جدی برای توسعه اقتصادی بررسی شد.
مک‌گورک در این دیدار گفت: آمریکا همچنان خواستار تداوم همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و اقدام مشترک برای ایجاد شرایط لازم برای ثبات و تحقق منافع دوجانبه بغداد - واشنگتن است.
وی دیروز همچنین با «سید عمار الحکیم» رئیس ائتلاف ملی شیعیان و رئیس جریان حکمت ملی دیدار کرد و حکیم نیز خطاب به او گفت که دولت آتی عراق با تصمیم مستقل مردم این کشور و بدون تاثیر طرف‌های خارجی تشکیل خواهد شد.
کد مطلب: 86651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *