۰
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱

کاهش خرید نفت مشتریِ شرقی از ایران

آمارهای گمرک نشان می‌دهد در حالیکه میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه آوریل ۱۲.۱ درصد کاهش یافته اما میزان خرید این کشور از روسیه ۲ برابر شده است.
آمارهای گمرک نشان می‌دهد در حالیکه میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه آوریل ۱۲.۱ درصد کاهش یافته اما میزان خرید این کشور از روسیه ۲ برابر شده است.
به گزارش فارس، به نقل از رویترز؛ میزان واردات کره جنوبی در ماه آوریل از ایران ۱.۲۴ میلیون تن یا معادل ۳۰۳ هزار و ۲۵ بشکه در روز بود. این در حالیست که رقم واردات در سال گذشته ۱.۴۱ میلیون تن بوده است.
پنجمین کشور واردکننده نفت خام، میزان واردات نفت خود را از زمان لغو تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ افزایش داد که این خریدها عمدتاً میعانات گازی بود.
منابع می‌گویند در سال جاری میزان خرید کره جنوبی از ایران کاهش یافته است که دلیل عمده آن کاهش تولید نفت ایران بوده است. در حال حاضر نگرانی از اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران وجود دارد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم در ۸ می به خریداران کره جنوبی هشدار داده بود که واردات خود از ایران را جایگزین کنند.
پالایشگاه «هیوندای اویل بنک» کره جنوبی نخستین خرید خود را شرکت «نروژین کاندنسیت» انجام داد و در نظر دارد تا ادامه خریدهای خود را از روسیه و ادامه خریدهای نفت سبک خود را از روسیه و قزاقستان انجام دهد. 
آمارها نشان می‌دهد در ۴ ماهه نخست امسال میزان خرید نفت کره از ایران ۳۴ درصد کاهش یافت و به ۲۸۶ هزار و ۳۰۸ بشکه در روز رسید. در مجموع میزان واردات نفت خام کره ۲.۸۳ میلیون بشکه در روز بود که از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۲.۵ درصد رشد داشته است.
واردات نفت خام از عربستان هم با ۶.۹ درصد کاهش به ۸۱۰ هزار و ۵۶۴ بشکه در روز رسیده است.
آمارهای نهایی درباره واردات نفت کره توسط شرکت نفتی دولتی این کشور KNOC در اواخر این ماه منتشر خواهد شد.
کد مطلب: 86718
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *