۰
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹

انتخابات پارلمانی عراق به نفع ایران

گاردین در یادداشتی با اشاره به تحولات اخیر پس از خروج آمریکا از برجام، این تحولات را به رای مردم عراق ربط داد و نوشت: مردم عراق بار دیگر توجه‌شان به سمت نجف جلب شده است.
گاردین در یادداشتی با اشاره به تحولات اخیر پس از خروج آمریکا از برجام، این تحولات را به رای مردم عراق ربط داد و نوشت: مردم عراق بار دیگر توجه‌شان به سمت نجف جلب شده است.
به گزارش ایلنا روزنامه گاردین انگلیس در یادداشتی نتیجه انتخابات عراق را نقطه عزیمت این کشور خوانده و نوشت: شاید شرایط برای ایران تغییر کند.
در این یادداشت با اشاره به رای ضعیف حیدرالعبادی نخست وزیر عراق آمده است: این رای بازگشت ضعیفی برای دولت مورد حمایت آمریکا به صحنه است. اما تغییر بزرگ‌تر متوجه ایران است و به نظر می‌رسد این رای به نوعی وزنه را در عراق به سمت ایران سنگین‌تر کرده است.
گاردین با اشاره به نیروهای بسیج مردمی عراق که گروه مورد حمایت ایران هستند، نوشت: این جریان دومین رده آرا را به خود بعد از جریان مقتدا صدر اختصاص داده است. صدر معتقد است عراقی‌ها باید خودشان امورشان را اداره کنند نه واشنگتن و نه تهران و نه گروه‌های نیابتی این دو کشور. سوال این جاست که عراق در آینده با نفوذ ایران چه برخوردی خواهد داشت نکته غیرقابل این است که  مردم عراق بار دیگر توجه‌شان به سمت نجف جلب شده است.
این رسانه بریتانیایی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها نوشت: با وجود اینکه امضا‌کنندگان اروپایی برجام به جواد ظریف اطمینان داده‌اند که این توافق را حفظ خواهند کرد، به نظر می‌رسد این یک وعده تو خالی است چرا که کمپانی‌های خصوصی اروپایی از ترس جریمه‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا از ایران خارج خواهند شد. فرانسه، بریتانیا و آلمان کار زیادی از دستشان ساخته نیست. اما همه این‌ها نسبتا مسکوت مانده است. ایران به روسیه و چین هم نمی‌تواند اعتماد کند.
این رسانه بریتانیایی علاوه بر این ادعاها اضافه کرد: «سفر نتانیاهو به مسکو هم یکی از تحولات مورد توجه ایران بود. همکاری‌های نتانیاهو و پوتین تقریبا به یک امر عادی تبدیل شده است. از این رو روابط ایران با روسیه در سوریه غیر قابل اتکا شده است.»
کد مطلب: 86780
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *