۰
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۷

درخواست چین از کره شمالی

چین از کره شمالی خواست تا برنامه نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر این کشور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را متوقف نکند.
چین از کره شمالی خواست تا برنامه نشست تاریخی میان کیم جونگ اون، رهبر این کشور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را متوقف نکند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که گزارش‌هایی درخصوص تهدید کره شمالی به لغو برگزاری نشست میان ترامپ و کیم جونگ اون به دنبال افزایش فشارهای آمریکا بر پیونگ یانگ منتشر شده وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت: دو کشور باید تضمین کنند که این نشست طبق برنامه ریزی‌ها انجام شده  و "نتایجی اساسی" به بار بیاورد.
لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: تنها از این راه است که ما می‌توانیم این روند فروکش کردن تنش را تثبیت و صلح و ثبات در منطقه را حفظ کنیم.
براساس گزارش‌ها قرار است رهبران آمریکا و کره شمالی در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند. با این حال کره شمالی امروز (چهارشنبه) تهدید به لغو این نشست کرد و گفت: علاقه‌ای به نشست‌های یک طرفه که تنها هدفش فشار برای کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای از سوی کره شمالی باشد ندارد.
کره شمالی همچنین نشست سطح عالی میان مقام‌های پیونگ یانگ و سئول را در اعتراض به رزمایش نظامی آمریکا و کره‌ جنوبی لغو کرد.
تحلیلگران معتقدند که تهدید کره شمالی برای لغو این نشست احتمالا تلاش برای تقویت اهرمش در مقابل واشنگتن است در حالی که واشنگتن خواهان اقدام فوری و غیرقابل بازگشت کره شمالی در متوقف کردن برنامه سلاح‌های هسته‌ای‌اش شده است.
کد مطلب: 86874
برچسب ها: چین کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *