کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فلسطین سفرایش را فراخواند

26 ارديبهشت 1397 ساعت 18:29

تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال حضور نمایندگان چهار کشور اروپایی در مراسم انتقال غیرقانونی سفارت واشنگتن به شهر قدس که با شهادت 61 فلسطینی همراه بود، سفرای خود را از این چهار کشور فراخواند.


تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال حضور نمایندگان چهار کشور اروپایی در مراسم انتقال غیرقانونی سفارت واشنگتن به شهر قدس که با شهادت 61 فلسطینی همراه بود، سفرای خود را از این چهار کشور فراخواند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفیران فلسطین در اتریش، مجارستان، رومانی و جمهوری چک برای رایزنی به وزارت خارجه فلسطین فراخوانده شدند.
تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد، نمایندگان این چهار کشور روز دوشنبه (24 اردیبهشت ماه) در مراسم بازگشایی غیرقانونی سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی شرکت کردند.
سفارت آمریکا روز دوشنبه گذشته در سایه سکوت محافل رسمی عربی و در میان خون و آتشی که نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نوار غزه به راه انداختند، افتتاح شد. در جریان این حملات، 61 شهروند فلسطینی شهید و بیش از 3 هزار تن زخمی شد.
در همین راستا، گواتمالا هم امروز سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و رئیس جمهوری این کشور در مراسم افتتاح سفارت جدید حضور پیدا کرد.
به گزارش سایت 'روسیا الیوم'، در مراسم انتقال سفارت گواتمالا از تل آویو به قدس اشغالی، 'جیمی مورالس' رئیس ‌جمهوری این کشور همراه با 'بنیامین نتانیاهو' نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع اداری در قدس اشغالی حضور پیدا کرده اند.
گواتمالا از کشورهای کوچک آمریکای مرکزی است که به پیروری از آمریکا سفارت خود را در قدس افتتاح کرد.
همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی، فلسطینیان در تظاهرات میلیونی 'بازگشت' شرکت کردند که مانند همیشه این تظاهرات به وسیله نظامیان رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شد.
در همین راستا 'ریاض المالکی' وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، در پی جانبداری همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی این تشکیلات همه روابط سیاسی خود را با واشنگتن قطع خواهد کرد.
اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در دو روز گذشته با موجی از اعتراض های بین المللی و محکومیت جهانی مواجه شده است.


کد مطلب: 86889

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/86889/فلسطین-سفرایش-فراخواند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir