۰
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸

نتانیاهو: ترامپ تاریخ ساز شد!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای جدید بار دیگر از اقدام ترامپ در خروج از برجام و همچنین انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تمجید کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای جدید بار دیگر از اقدام ترامپ در خروج از برجام و همچنین انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تمجید کرد.
به گزارش مهر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز با اشاره به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در خروج از برجام و همچنین تصمیم وی برای انتقال سفارت به قدس گفت: ترامپ با این کار تاریخ ساز شد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال سفارت آمریکا به قدس اشاره کرد و گفت: این یک لحظه تاریخی بود که ما همیشه به یاد خواهیم داشت. بسیار خوشحالم. این یک لحظه تاریخی بود و من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ تاریخ‌ساز شد.
وی در ادامه این اقدام ترامپ را همچون اقدام «هری ترومن» رئیس جمهور اسبق آمریکا (سی و سومین رئیس جمهور آمریکا) در شناسایی اسرائیل توصیف کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه خود به خروج واشنگتن از برجام اشاره کرد و گفت: توافق هسته‌ای ایران بر پایه این فرضیه بنا شد که اگر شما به ایران در زمینه هسته‌ای امتیازات زیادی بدهید، خوب است. عکس این قضیه رخ داد. ایران با پول‌هایی که در نتیجه توافق هسته‌ای دریافت کرد، تلاش خود را برای تسلط به منطقه غرب آسیا به کار گرفت. کاری که ترامپ در وهله اول کرد این بود که دستگاه پول برای رؤیای امپراطوری ایران را از بین برد و همه در خاورمیانه این کار را تحسین کردند. من درباره کشورهای اروپایی حرف نمی‌زنم. درباره آنهایی حرف می‌زنم که در تیررس موشک های ایران قرار دارند، همچون اورشلیم، ریاض و مکان‌های دیگر.
وی ادامه داد:‌ رئیس‌جمهور ترامپ کار بزرگی کرد زیرا به ایران گفت که شما برای این توافق ناقص قرار نیست پولی دریافت کنید. دوم اینکه، شما نمی‌توانید به سلاح دست یابید زیرا اگر این توافق حفظ شود، چندین مسیر برای رسیدن ایران به زرادخانه هسته‌ای را تضمین می‌کند. ایران در تعارض با ما است، ایران در تعارض با آمریکا است، ایران در تعارض با تقریبا تمامی کشورهای عربی خاورمیانه است و من فکر می‌کنم که ما باید تحت رهبری رئیس‌جمهور آمریکا برای بیرون راندن ایران از سوریه، متحد شویم.
نتانیاهو درباره روابط میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی گفت: روابط ما با بسیاری از کشورهای عربی با تحولات و تغییرات زیادی همراه بوده است. ما در جهت تمایلات خود برای محدود کردن تعرضات ایران متحد هستیم. ما همچنین به صورت متحد اقدام ترامپ در محدود کردن ایران به جای تسکین دادن و راضی نگه داشتن این کشور را تقدیر می‌کنیم.
 
کد مطلب: 87088
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *