۰
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
در نامه ای به وزیر بهداشت اعلام شد:

اعتراض شرکت کنندگان در آزمون دستیاری پزشکی + متن نامه و امضاکنندگان

آزمون تخصص پزشکی کشور (دستیاری اردیبهشت 97) در حالی برگزار شد که 8 سؤال سرنوشت ساز از خارج منابع تعیین شده از سوی سنجش پزشکی طرح شده بود و همین امر موجب اعتراض جمعی از شرکت کنندگان در آزمون شد.
آزمون دستیاری پزشکی اردیبهشت 97 با اعتراضهایی مواجه شده است.
آزمون دستیاری پزشکی اردیبهشت 97 با اعتراضهایی مواجه شده است.
آزمون تخصص پزشکی کشور (دستیاری اردیبهشت 97) در حالی برگزار شد که 8 سؤال سرنوشت ساز از خارج منابع تعیین شده از سوی سنجش پزشکی طرح شده بود و همین امر موجب اعتراض جمعی از شرکت کنندگان در آزمون شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، بعد از اعلام کلید اولیه آزمون و عدم حذف این سؤالات، پزشکان زیادی به وزارت بهداشت مراجعه داشته اند اما به گفته داوطلبین، مسئولین برای اینکه خودشان زیر سؤال نروند، آن ها را دست به سر و کارشان را توجیه کرده اند.
بنابراین طی روزهای اخیر، گروهی با بیش از 600 نفر از داوطلبین پزشک، با تدوین و امضای نامه ای اعتراض خود را به مراتب بالاتر (مانند شخص وزیر بهداشت) اعلام داشته اند. این داوطلبین اعلام میکنند که علت اصلی اعتراض شان، احقاق حقوق شان و جلوگیری از بدعت گذاری سنجش پزشکی جهت طرح از مباحث خارج از منابع تعیین شده در سال های آتی می باشد. این افراد طی روزهای گذشته در خبرگزاری های مختلف درخواست انعکاس اعتراض خود را داشته اند.
متن نامه اعتراضی که خطاب به دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت نوشته شده بدین شرح است :
احتراماً، ما جمعی از شرکت کنندگان آزمون دستیاری اردیبهشت 97، مراتب اعتراض خود را نسبت به برخی از سؤالات آزمون به استحضار می رسانیم.
سال گذشته سایت سنجش پزشکی کشور، در فهرست منابع خود برخی از مباحث را جهت آزمون اردیبهشت حذف نمود. اما از این مباحث در آزمون سؤال طرح شده بود و داوطلبین زیادی با اعتماد به سایت سنجش، این مباحث را مطالعه نکرده بودند. بعد از اعلام کلید اولیه و حذف نشدن این سؤالات، اعتراض گسترده ای از سوی داوطلبین به سنجش اعلام شد اما متأسفانه اخیراً دکتر پورکاظمی در مصاحبه خود اعلام کرده اند که هیچ سؤالی حذف نشده است!
از آنجا که پیگیری های ما به نتیجه ای از این سازمان منجر نشده، خواستار آن هستیم تا جهت احقاق حقوق داوطلبانی که به منابع آزمون سنجش اعتماد کرده اند، کارگروهی با حضور کارشناسان و داوطبین تشکیل شود تا به این موضوع دقیق تر رسیدگی شود.
در ادامه لیست سؤالاتی که از سرفصل های حذفی اعلام شده، به پیوست آمده است:
  1. سؤال 196 دفترچه B، فصل 42 فارماکولوژی کاتزونگ
    سؤال 117 دفترچه B، فصل 154 اطفال اسانسیل نلسون
    سؤال 109 دفترچه B، فصل 120 اطفال اسانسیل نلسون
    سؤال 63 دفترچه B، فصل 41 زنان - مامایی دنفورث (سؤال از صفحه 719 و بعد از آن طرح شده اما صفحات 716 تا 718 جزو منابع آزمون بوده است)
    سؤال 60 دفترچه B، فصل 5 زنان - مامایی دنفورث (سؤال از صفحه 78 طرح شده اما صفحات 70 تا 77 جزو منابع آزمون بوده است)
    سؤال 51 دفترچه B، فصل 40 زنان - مامایی دنفورث (سؤال از صفحه 711 و بعد از آن طرح شده اما صفحات 705 تا 710 جزو منابع آزمون بوده است)
    سؤال 135 دفترچه B، فصل 30 اورولوژی دکتر سیم فروش
    سؤال 136 دفترچه B، فصل 30 اورولوژی دکتر سیم فروش
با تشکر
رونوشت به:
- جناب آقای دکتر ایدنی (قائم مقام دبیرشورای آموزش پزشکی و تخصصی)
- جناب آقای دکتر حیدرزاده (معاون اجرایی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی)
 
اسامی امضاکنندگان نامه را در لینک زیر ببینید:
https://fa.petitions24.com/203089
 
کد مطلب: 87162
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *