۰
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲

سرانجام دریانوردان ایرانی گرفتار در امارات

مدیرکل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی از حل مشکل سه دریانوردی ایرانی گرفتار در آب های امارات خبر داد.
مدیرکل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی از حل مشکل سه دریانوردی ایرانی گرفتار در آب های امارات خبر داد.
علی اکبر مرزبان در جمع خبرنگاران، در ارتباط با "آخرین وضعیت ۳ دریانورد ایرانی گرفتار در آب های امارات"، اظهار کرد: با پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن صنفی دریانوردان مسئله این سه دریانورد ایرانی حل شده است و مشکلی برای بازگشت به ایران ندارند.
وی ادامه داد: پیگیری سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن صنفی دریانوردان از نمایندگی مدیریت کشتیرانی WSI طی دو روز اخیر نتیجه بخش بود و شب گذشته این کشتی سوخت گیری کرد و به آن آذوقه رسید.
مدیرکل امور دریانوردان و سازمانهای تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه قرار است امروز(چهارشنبه) آذوقه تکمیلی به کشتی یاد شده برسد، بیان کرد: با مدیرعامل شرکت WSI (Well Services of Iran) مذاکره کردیم و قرار شد هرچه سریعتر و به محض ورود سه دریانورد ایرانی به کشور حقوق آن ها پرداخت شود.
مرزبان با بیان اینکه کاپیتان این کشتی و دو افسر ارشد آن ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: با کاپیتان ایرانی این کشتی صحبت کردیم و درجریان آخرین وضعیت آن ها قرار گرفتیم. مشکلی برای بازگشت این سه دریانورد ایرانی به کشور وجود ندارد و می توانند به محض ورود به ایران حق و حقوق خود را دریافت کنند.
گفتنی است از  ۱۴ دریانورد ایرانی، اوکراینی و اندونزیایی که از سوی شرکت هندی به عنوان پیمانکار روی کشتی متعلق به ایران در لنگرگاه امارات گرفتار شده بودند، ۳ نفر از آن ها به نام های "غلامرضا حق پرست فروهی(فرمانده)، سیامک بازیار(سرمهندس) و اجسان عبدی باویل اولیایی(افسر اول) ایرانی بودند.
در طول روزهای گذشته سازمان بنادر اعلام کرده بود که تمام پیگیری‌های ممکن برای تعیین وضعیت این ملوانان را در دستور کار قرار داده تا در کوتاه ترین زمان ممکن به کشور باز گردند.
کد مطلب: 87394
برچسب ها: امارات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *