۰
جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۱

بازار مسکن داغ میشود

اولین آمارهای ارائه شده از تعداد معاملات مسکن شهر تهران حاکی از افزایش ۷ درصدی قراردادهای خرید و فروش دارد.
اولین آمارهای ارائه شده از تعداد معاملات مسکن شهر تهران حاکی از افزایش ۷ درصدی قراردادهای خرید و فروش دارد.
به گزارش ایسنا، پس از آنکه در فروردین ماه و براساس آمار رسمی بانک مرکزی معاملات مسکن ۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته بود آمار اتحادیه املاک که معمولا چند روز زودتر از بانک مرکزی ارائه می‌شود حاکی از آن است که خریدوفروش خانه در تهران ۷ درصد نسبت به اردیبهشت پارسال رشد داشته است.
اتحادیه املاک همچنین گزارش داده که متوسط قیمت مسکن شهر تهران با اینکه نسبت به فروردین ماه ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد نسبت به اردیبهشت سال قبل ۲۹.۵ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر آمارهای ارائه شده از وضعیت بازار مسکن شهر تهران در سه ماهه پایانی سال قبل حاکی از آن است که بیشترین خریدوفروش از نظر متراژ به واحدهای ۷۵ مترمربع و بیشترین خریدوفروش از نظر عمر بنا به واحدهای ۱۴ سال تعلق دارد. این نمایه حاکی از آن است که به دنبال افزایش قیمت مسکن در سه ماهه پایانی سال قبل متقاضیان به سمت واحدهای کوچک متراژ و دارای سن بالا سوق یافته‌اند. افزایش نسبی معاملات مسکن در اردیبهشت ماه در شرایطی رقم خورده که بنا به گفته کارشناسان بازارهای طلا و ارز به حد نهایی ظرفیت خود رسیده‌اند و از این پس انتظار می‌رود تقاضا برای مسکن به عنوان یک دارایی ثابت افزایش پیدا کند.
با این حال ثبات معاملات می‌تواند نشان دهنده آن باشد که بازار مسکن ظرفیت افزایش بیش از ۳۰ درصد قیمت را ندارد. هر چند بعضی کارشناسان و همچنین برخی نمایندگان مجلس معتقدند بازار مسکن به سمت رشد قیمت‌ها پیش می‌رود. با این حال این خطر وجود دارد که در صورت افزایش تدریجی قیمت‌ها بازار مسکن با خطر رکود تورمی مواجه شود.
کد مطلب: 87470
برچسب ها: بازار مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *