۰
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۹

اخبار دروغ درباره شهادت مستشاران ایرانی

یک مقام ارشد نظامی ایران در سوریه ادعای رسانه های غربی- عربی درباره شهادت 9 مستشار ایرانی در حمله پنجشنبه گذشته رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی 'الضبعه' در حومه غربی شهر حمص در مرکز سوریه را بی اساس و دروغ محض دانست.
یک مقام ارشد نظامی ایران در سوریه ادعای رسانه های غربی- عربی درباره شهادت 9 مستشار ایرانی در حمله پنجشنبه گذشته رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی 'الضبعه' در حومه غربی شهر حمص در مرکز سوریه را بی اساس و دروغ محض دانست.
این مقام نظامی ایرانی مستقر در سوریه امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دمشق اظهار داشت: ادعای رسانه های غربی - عربی در مورد شهادت 9 نفر از مستشاران ایرانی در فرودگاه نظامی الضبعه صرفا تبلیغاتی بوده و در راستای تقویت روحیه صهیونیست هاست.
شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد امروز به نقل از یک مسئول بیمارستان مرکزی حمص ادعا کرد: 21 نظامی از جمله 9 ایرانی در حمله پنجشنبه گذشته اسرائیل به فرودگاه نظامی 'الضبعه' در حومه غربی شهر حمص در مرکز سوریه کشته شده اند.
رسانه های غربی - عربی 2 روز قبل مدعی شدند که فرودگاه نظامی الضبعه هدف حمله چهار راکت قرار گرفته است.
این فرودگاه در 30 کیلومتری روستای الضبعه در شمال شرق شهر القصیر در جنوب غرب حمص واقع شده است.
حدود 20 روز پیش نیز برخی رسانه های مخالف دولت سوریه به نقل از نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس ادعا کرده بودند که در اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه 11 نیروی ایرانی شهید شده اند؛ در همان زمان نیز این خبر رد شد.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز 24 اردیبهشت ماه ادعا کرده بود که به دنبال حملات اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه، تصاویر ماهواره ای از فرودگاه بین المللی دمشق نشان از وجود خسارات گسترده و ویرانی در این فرودگاه دارد.
بنابر ادعای این روزنامه صهیونیستی، تصاویر نشان می دهد که یک انبار به مساحت 30 در 15 مترمربع نزدیک پایانه اصلی فرودگاه دمشق و همچنین یکی از ساختمان های متعلق به نیروهای ایرانی کاملا تخریب شده است.
این ادعا درحالی مطرح شد که خبرنگار ایرنا با حضور در منطقه مورد ادعای صهیونیست ها هیچ گونه آسیبی در ساختمان متعلق به نیروهای ایرانی و فرودگاه دمشق مشاهده نکرد.
ادعاهای مقامات و رسانه های صهیونیستی صرفا تبلیغاتی است و عموما مصرف داخلی دارد و متاسفانه برخی از رسانه های منطقه نیز بدون تحقیق، ادعاهای دروغ مقامات و رسانه های صهیونیستی را بازنشر می کنند، اقدامی که به اعتبار رسانه ای آنها لطمه می زند.
با شکست های پی در پی تروریست ها در غوطه شرقی و جنوب دمشق در روزهای اخیر که به برقراری امنیت در پایتخت سوریه و استان ریف دمشق منجر شد، رسانه های حامی تروریسم و جبهه غربی - عربی - صهیونیستی به دنبال دروغ پردازی و دادن روحیه به تروریست ها هستند تا شاید بتوانند باقی مانده های آنها را به حملات بیشتر علیه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی ترغیب کنند.
کد مطلب: 87571
برچسب ها: سوریه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *