۰
شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۲

رسیدگی به مشکلات مردم مناطق ۱۹ و ۲ تهران

جلسه رسیدگی به مشکلات مردم مناطق ۱۹ و ۲ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق ۲و۱۹، مسئولین اجرایی، علیرضا محجوب، پروانه مافی، محمدرضا بادامچی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و آقایان مجید فراهانی و افشین حبیب‌زاده اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
رسیدگی به مشکلات مردم مناطق ۱۹ و ۲ تهران
جلسه رسیدگی به مشکلات مردم مناطق ۱۹ و ۲  تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری مناطق ۲و۱۹، مسئولین اجرایی، علیرضا محجوب، پروانه مافی، محمدرضا بادامچی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و آقایان مجید فراهانی و افشین حبیب‌زاده اعضای شورای  شهر تهران، ری و تجریش برگزار شد.
این نشست برای پیگیری جلسه مردمی مناطق ۲ و ۱۹ و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم‌گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می‌شود.
در این نشست شورایاری‌های منطقه ۱۹ از مسایل و مشکلات موجود در محلات، قطع آب شرب در برخی اماکن نظیر مدارس، مساجد، پارک‌ها و بیمارستان‌ها، کمبود کلانتری‌ها، مشکلات مربوط به برق منطقه و  نبود روشنایی مناسب در معابر، مالیات بر مشاغل کسبه و وجود مغازه‌های خالی، نبود پل عابر مکانیزه، آبیاری فصلی سنتی زمین‌ها با توجه به خشکسالی، زباله سوزی توسط ضایعات فروشان منطقه خلازیر، رهاسازی انواع پسماند آلاینده و فاضلاب خام شهری و  وضعیت نابسامان محیط زیست، وجود کوره‌های آجرپزی و انتشار ذرات گرد و غبار، وجود معتادین در زباله‌های بازیافتی و کوره‌های آجرپزی، وجود حیوانات موذی در منطقه، وجود بافت‌های فرسوده، کمبود سرانه آموزشی و دوشیفته بودن مدارس، وجود موقوفه‌ها در این منطقه و عدم سرمایه‌گذاری ارگان‌های دولتی، نبود درمانگاه و بیمارستان، وجود زمین‌های بایر و اختصاص ۷۰ درصد از زمین‌ها به شهرداری به عنوان سرانه در طرح تفصیلی، توقف پروژه پارک ۱۸۱ هکتاری بوستان ایرانیان، تداخل حرایم سرزمینی خارج از محدوده شهر تهران و ناهماهنگی بین ادارات  سخن گفتند.
حنیف‌نیا رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۹ گفت: کمبود فضای فیزیکی آموزشی در خانی آبادنو، نعمت آباد و در بخش‌ آفتاب مرتضی گرد مشهود است. تراکم دانش آموزان در سایرمدارس منطقه ۱۹ نیز بالا است و ۲۲ مدرسه دوشیفت در این منطقه وجود دارد. ۵۰درصد مدارس این منطقه یا فاقد سند هستند و یا سند اوقافی دارند که نیاز به تعیین تکلیف آنها وجود دارد.
قربانی شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: بخشی از زنجیره مدیریت پسماند در کشور تعریف نشده است که متولی اصلی آن وزارت صنعت معدن و تجارت است. بازار خلازیر بورس معاملات پس ماندهای آهنی و فلزی در قلب تهران است و محلی به نام تقی‌آباد نیز به مرکز فرآوری سیم از لاستیک تبدیل شده است. به دلیل آتش زدن لاستیک و اقدامات مشابه تنفس در برخی محلات منطقه ۱۹ در برخی روز‌ها دشوار است.
وی افزود: منطقه ۱۹ از نظر فضای سبز از برخوردارترین مناطق تهران است و از نظر معبر دارای بالاترین استاندارد‌های شهری است که موجب شده این منطقه یکی از کم ترافیک ترین مناطق تهران باشد.
در ادامه جلسه شورایاران منطقه 2 نیز مشکلات این منطقه را بیان کردند.
آنگاه خانم پروانه مافی از تعهد نمایندگان تهران نسبت به پیگیری مشکلات مردم سخن گفت. علیرضا محجوب نیز باتوجه به کارگری بودن منطقه 19 بر ضرورت حل مشکلات این عزیزان تاکید کرد.
همچنین کشت‌پور شهردار منطقه ۲ گفت: موضوعات کلان شهری که گاه نیاز به اتخاذ تصمیماتی در سطح کشوری دارد را می‌توان در این جلسات مطرح کرد که با کمک نمایندگان مجلس قابل پیگیری است. جمع آوری پسماند در ایران امروز به روش ۴۰سال قبل انجام می‌شود که کاملا غیر اصولی است و ۲۲ وزارتخانه و سازمان با اجرایی کردن قانون پسماند که در سال ۱۳۸۳تصویب شده در ارتباط هستند و متاسفانه این قانون هنوز اجرایی نشده است.
وی افزود: مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه شهرداری مدیریت پسماند است که می‌تواند یکی از منابع پایدار درآمد شهرداری باشد که متاسفانه امروز مغفول واقع شده است.
 
در ادامه مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: پارادایم شهرداری تهران تغییر کرده و شورای پنجم اصرار دارد که پروژه‌های شهری با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شود. شهرداری تهران زمین‌هایی دارد و سرمایه‌گذارانی که جهت احداث پارکینگ طبقاتی سرمایه‌گذاری کنند را نمی‌شناسیم.
افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران نیز گفت: تا کنون هیچ تصمیمی از سوی اعضای فعلی شورای شهر در خصوص سراهای محله گرفته نشده و هرخبری که تاکنون شنیده‌اید شایعه است. تخلفات انجام شده در سرای محلات ۱۰۰میلیارد تومان بدهی برای شهرداری ایجاد کرده است.
همچنین دکتر فرهادی فرماندار تهران طی سخنانی گفت: ساخت ۳ بیمارستان هزار تختخوابی در تهران آغاز شده که از مصوبات همین جلسات مناطق ۲۲گانه تهران است.
فرماندار تهران ضمن اشاره به  وجود مشکلات موجود در زمینه بهداشت و درمان از احداث سه بیمارستان هزار تخته در غرب، شرق و جنوب تهران خبر داد و گفت: در انتهای منطقه ۲۲ تهران(غرب تهران)، در پارک یاس(شرق تهران)، در منطقه ۱۹ تهران و بخش آفتاب(جنوب تهران) زمین‌هایی برای احداث در نظر گرفته شده که به زودی باساخت این بیمارستان‌ها بخش عمده مشکلات مردم این مناطق و شهروندان تهرانی مرتفع می‌گردد.
فرماندار تهران به وظیفه شورایاری‌ها اشاره کرد و افزود: رفع تاریکی معابر، دفع زباله و نحوه آبیاری، جمع‌آوری معتادین و پیشگیری از اعتیاد کار فرهنگی می‌طلبد که شورایاری‌ها با پیگیری در این زمینه می‌توانند موثر باشند.
فرماندار تهران به کمبود بودجه در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: می‌توان با درآمد حاصل از  تغییر کاربری یک یا دو مورد از مدارس فرسوده سایر مدارس موجود در هر منطقه را بازسازی کرد یا از ظرفیت خیرین استفاده نمود. مکانیزه کردن پل عابر و تخریب کوره‌های آجرپزی و قراردادن زمین آن جزء  زیبایی‌های شهری در طرح تفصیلی منطقه ۱۹ می‌تواند مشکلات موجود در این حیطه را مرتفع نماید.
فرهادی همچنین از شهرداری تهران خواستار پیگیری احداث پارکینگ طبقاتی در  منطقه ۱۹ شد.
معاون استاندار تهران  ضمن اشاره به مصوبه شورای امنیت کشور در خصوص احداث ۴۰ کلانتری مورد نیاز شهرتهران افزود: مشکلات ۱۰ کلانتری حل شده و در منطقه ۱۹ نیز با پیگیری شورایاری‌ها و شهرداری نیاز به زمین دو هزار متری برای احداث حل خواهد شد.
وی به زمین‌های موجود در منطقه ۲ نیز اشاره کرد  و افزود: در این منطقه زمینی به مساحت دو هزار متر مربع برای این امر اختصاص یافته است.
از سوی معاون استاندار و فرماندار تهران برای حل معضل ترافیکی کندور خیابان اوین در منطقه ۲،تامین روشنایی پارک پردیسان، واگذاری مدارس فرسوده بنیاد شهید به آموزش و پرورش و سایر مشکلات موجود در منطقه ۲  راهکارهای لازم ارائه و تصویب شد.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان گفت: امیدواریم بهره ما از این ماه مبارک روزه‌داری خاص باشد و علاوه بر روزه‌داری چشم، گوش، دست و دهان بتوانیم همه شرایط روزه‌داری خاص را داشته باشیم و در این حال است که هر خدمتی برای مردم انجام دهیم عبادت است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به برجام افزود: قطعا مذاکره‌کنندگان ایرانی در راستای منویات نظام گام بر می‌دارند و سعی ما این است که برجام حفظ شود. هرچند فرد نادانی مثل ترامپ پیدا شده و وضعیت را به شکلی در آورده که رابطه بین اروپا و آمریکا در بدترین شرایط ممکن قرار بگیرد؛ البته انسجام داخلی و وحدت درونی ما را از این پیچ تاریخی عبور خواهد داد و لازم است بدانیم تحریم‌ها مشکلات خاص خود را دارد.
وی افزود: مطلوب ما داشتن مردم پرسشگر، شهردار و فرماندار و مسئولین پاسخگو است که در جلسات مناطق ۲۲گانه تهران شاهد نمود عینی این شعار هستیم. تهران شهر محرومی است و برای مشکلات آموزشی و کمبود فضاهای فیزیکی مدارس باید فکری کرد. خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند به جای رفتن به روستاهای محروم کشور در شهر تهران وارد عمل شده و به توسعه فضاهای آموزشی کمک کنند.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت خاطرنشان کرد: جلسات مناطق ۲۲گانه تهران تاکنون بیش از ۱۲۰ مصوبه اجرایی داشته که نشان از تاثیرگذاری این جلسات در مدیریت شهری دارد.
 
کد مطلب: 87572
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *