۰
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰

برجام تصمیم نظام بود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برجام با تمام فراز و فرودش تصمیم نظام بوده است و امروز برای رفع مشکل آن نیازمند عقلانیت و تدبیر هستیم. درست است در برخی از بخش‌ها نسبت به دولت انتقاد داریم اما نباید از فرصت برجام برای تضعیف دولت استفاده کرد.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برجام با تمام فراز و فرودش تصمیم نظام بوده است و امروز برای رفع مشکل آن نیازمند عقلانیت و تدبیر هستیم. درست است در برخی از بخش‌ها نسبت به دولت انتقاد داریم اما نباید از فرصت برجام برای تضعیف دولت استفاده کرد.
به گزارش ایسنا، سیدمهدی مقدسی در نطق میان دستور امروز مجلس بیان کرد: مردم کشور از مسئولان انتظار دارند که در رفع مشکلات تلاش داشته باشند. مسئولان باید با تدبیر برای رفع مشکلات و ابر چالش‌های کشور تصمیمات اساسی بگیرند. به منظور برون رفت از مشکلات باید اتحاد و انسجام ملی در کشور دیده شود.
وی در ادامه گفت: متاسفانه علی رغم گفته‌های مقام معظم رهبری که فرموده‌اند نباید در کشور بذر ناامیدی کاشته شود متاسفانه هر روز مسئولان از هر تریبون بذر ناامیدی در کشور پخش می‌کنند. برجام با تمام فراز و فرودش تصمیم نظام بوده است و امروز برای رفع مشکل آن نیازمند عقلانیت و تدبیر هستیم. در بخش‌هایی از دولت و در حوزه اقتصاد و به کارگیری زنان و جوانان دارای ضعف است که ما از این تریبون و سایر تریبون‌ ها منتقد این امر هستیم اما انتقاد باید سازنده باشد. در شرایط کنونی اگر دولت را تقویت کنیم در عرصه بین المللی می توان دست بالا را داشته باشد. اگر برجام دارای اشکلاتی است نظام درباره آن تصمیم می‌گیرد. در شرایط حساس کنونی نباید دولت را تضعیف کنیم.
نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: امروز دولت دارای اشکالاتی است که باید آن را رفع کرد اما برجام تصمیم نظام بوده است. اکثر نمایندگان مجلس بد عهدی ترامپ را محکوم کردند و در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده و خواهند ایستاد ما با حرکت احساسی مخالف هستیم و باید با تدبیر و عقلانیت در صحنه بین الملل پیش رفت.
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان نظام با هوشمندی مواضع نظام را مشخص کرد. مسئولان نیز مطیع فرمایشات مقام معظم رهبری هستند و به اقتصاد و ظرفیت‌های داخلی توجه داریم اما نباید از فرصت برجام برای تضعیف دولت استفاده کرد. نباید برجام را در مقابل موضوع جناحی تنزیل داد. منافع جناحی نباید به منافع ملی ترجیح داده شود. اگر اتحاد مردم و قوای سه گانه دیده شود می توانیم در برابر تمامی قدرت‌های جهان دست بالا را داشته باشیم. عقلانیت و تدبیر، حفظ وحدت و انسجام امروز باید در جامعه دیده شود.
مقدسی با اشاره به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه‌اش بیان کرد: مشکل اصلی، تیم اقتصادی دولت است. انتظار داریم این تیم به صورت منسجم عمل کند. تیم اقتصادی باید به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی  توجه داشته باشد. از وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد برای حقوق کارکنان هپکو تشکر می‌کنیم. امیدواریم سازمان خصوصی سازی تصمیمات خوبی اتخاذ و در رفع مشکلات شرکت‌ها اقدام کند.
نماینده اراک در پایان گفت:‌ بخش کشاورزی امروز مشکلاتی دارد و باید با تدبیر مشکلات این بخش برطرف شود. وزیر راه باید نسبت به بازسازی راه‌های مواصلاتی اقدام کند. از استانداران و دولت می خواهم تشویق کند تا مدیران نالایقی که انگیزه کار ندارند از بدنه مدیریتی دولت خارج شوند.
کد مطلب: 87611
برچسب ها: برجام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *