۰
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۱

برگزاری جشنواره هندوستان در ایران

رایزن فرهنگی سفارت هندوستان در کشورمان گفت: جشنواره هندوستان با هدف تقویت مناسبات فرهنگی ایران و هند، ظرف دو ماه آینده در ایران برگزار خواهد شد.
رایزن فرهنگی سفارت هندوستان در کشورمان گفت: جشنواره هندوستان با هدف تقویت مناسبات فرهنگی ایران و هند، ظرف دو ماه آینده در ایران برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی باغفلکی روز دوشنبه در حاشیه ورود اتومبیل‌رانان رالی کریدور بین المللی شمال - جنوب به ایران از مرز آستارا افزود: در سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به هندوستان، تفاهم نامه مشترک برگزاری این جشنواره منعقد و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: شهرهای تهران، اصفهان و شیراز میزبان جشنواره هندوستان خواهند بود و برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی و صنایع دستی و کنسرت موسیقی با مشارکت هنرمندان ایرانی و هندی از بخش های پیش بینی شده آن است.
باغفلکی بیان کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوان ایران و هند، زمینه مناسب گسترش روابط فرهنگی دو کشور وجود دارد و در این راستا از ظرفیت دانشگاه ها و جامعه علمی آنها استفاده می شود.
وی ادامه داد: ایران و هند تاکنون پیشرفت های قابل توجه علمی و فرهنگی داشته اند و ظرفیت های مناسبی برای گسترش روابط علمی و فرهنگی دارند و مسئولان، استادان و دانشجویان علاقه مند می توانند زمینه بیشتری برای همکاری های لازم فراهم کنند.
40 ورزشکار هندی با 18 دستگاه خودرو در اوایل اردیبهشت ماه امسال از مرز دریایی به بندرعباس ایران وارد شده و با گذر از اصفهان و آستارا ، به جمهوری آذربایجان و روسیه سفر کرده بودند و در مسیر بازگشت، از مرز آستارا وارد کشورمان شده اند و بعد از رسیدن به بندر عباس، با کشتی به هندوستان بازمی گردند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
کد مطلب: 87715
برچسب ها: هندوستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *