۰
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹

اروپا برای آمریکا ضرب الاجل تعیین کرد

کشورهای اروپایی در آستانه برگزاری نشست سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه خواستار توقف وضع تعرفه های گمرکی از سوی آمریکا شدند.
کشورهای اروپایی در آستانه برگزاری نشست سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه خواستار توقف وضع تعرفه های گمرکی از سوی آمریکا شدند.
به گزارش مهر، به نقل از رویترز، وزرای اقتصاد کشورهای اروپایی شرکت کننده در نشست سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه در پاریس قرار است در دیدار با همتای آمریکایی خود درباره توقف وضع تعرفه های گمرکی از سوی واشنگتن گفتگو کنند. 
«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در این باره اظهار داشت: ما باید از وضع تعرفه های گمرکی بیشتر خودداری کنیم. این بحث را حتما با حضور وزیر اقتصاد آمریکا و کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا در نشست دو روزه پاریس پیگیری خواهیم کرد. 
از سوی دیگر « برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه نیز در این باره گفت: مناسبات تجاری میان اروپا و آمریکا بواسطه اعمال تعرفه های گمرکی از سوی آمریکا در معرض بحران قرار گرفته است. 
کشورهای اروپایی در نشست روز دوشنبه خود در بروکسل اعلام کردند که باید برای آمریکا ضرب الاجلی تعیین شود تا اعمال تعرفه های گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم مورد تجدید نظر قرار دهد. 
گفتنی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده که از ماه ژوئن میلادی قصد دارد تا تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه‌ای ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا وضع کند.
این در حالی است که کشورهای چین، روسیه، ژاپن، هند، ترکیه و اتحادیه اروپا با این تعرفه‌های گمرکی مخالفت کرده اند.
کد مطلب: 87759
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *