۰
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸
کواکبیان در جمع اهالی خانه مطبوعات استان اصفهان:

رسانه‌‌ها و مطبوعات مردم را به اخلاق و وحدت برسر منافع ملی سوق دهند

رییس خانه مطبوعات کشور گفت: با وجودی که اقتصاد مطبوعات با گسترده شدن فضای مجازی به مشکل برخورده، اما ما باید زبان و پلی بین مردم و مسئولان باشیم.
رسانه‌‌ها و مطبوعات مردم را به اخلاق و وحدت برسر منافع ملی سوق دهند
رییس خانه مطبوعات کشور گفت: با وجودی که اقتصاد مطبوعات با گسترده شدن فضای مجازی به مشکل برخورده، اما ما باید زبان و پلی بین مردم و مسئولان باشیم.
 به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی کواکبیان شامگاه پنج شنبه در جمع حدود 300 نفر از اعضا و اهالی خانه مطبوعات و همچنین مدیران اصفهان گفت: انتخابات خانه مطبوعات تهران حدود یک سال است که با شکل و شمایل جدیدی از طریق سیستم الکترونیک برگزار می‌شود  و در سایر استان‌ها از جمله اصفهان هم با کمی تاخیر انتخابات به این سبک انجام شده است.
وی افزود: در این انتخابات حدود ۳۶۰۰ نفر شرکت کرده‌اند تا هیات مدیره خانه مطبوعات تهران شکل بگیرد.
مدیر مسوول روزنامه‌های مردم‌سالاری و پیام استان سمنان اظهار داشت: خانه مطبوعات چند ویژگی مهم دارد که از جمله می‌توان به دموکراتیک بودن و صنفی بودن و سراسری بودن، دربرگیری همه طیف‌های جناحی و جامعیت رشته‌های مختلف رسانه ومطبوعات اشاره کرد؛ به همین دلیل اخیرا با عنوان «خانه مطبوعات و رسانه ها» نام‌گذاری شده است، در واقع خانه مطبوعات جنبه دموکراتیک، سراسری فراگیر، صنفی و غیر دولتی دارد.
نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اهالی رسانه باید زبان مردم و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند، گفت: اقتصاد مطبوعات با گسترده شدن فضای مجازی به مشکل زیادی برخورد کرده است. نرخ تورم، گرانی کاغذ، بی‌توجهی دولتمردان و مشکلات عدیده دیگر امروزه مطبوعات ما را رنج می‌دهد.
رییس خانه مطبوعات کشور خاطر نشان کرد: خانه مطبوعات سرمایه پولی ندارد، اما به دنبال این است که زمینه امنیت شغلی، تامین بیمه و بهبود معیشت خبرنگاران فراهم شود و مسئولان هم باید توجه کنند که این صندلی‌ها برای آنها باقی نخواهد ماند و همواره باید پاسخ گوی مردم و خبرنگاران باشند.
کواکبیان با اشاره به ویژگی های خبرنگاران  تصریح کرد: خبرنگار باید شجاعت داشته باشد و در لاک محافظه کاری نرود، ولی شجاعت به این معنا نیست که بدون حساب و کتاب و  بدون سند و مدرک حرف بزند؛ خبرنگار باید با صداقت حرف بزند و نباید به شایعات توجه کند.
وی خبر داد: ۲۹ خرداد یک اجلاس سراسری برای روسای خانه مطبوعات در تهران برگزار می‌شود و ۲۴ مرداد در تبریز اجلاس مجمع عمومی برای هر هفت نفر از هر استان خواهیم داشت که بسیاری از مشکلات معیشتی، رفاهی و صنفی در آنجا مورد بحث قرارمی‌گیرد.
کواکبیان گفت: همچنین باید چندین مورد از وظایف مدیران کل به خانه‌های مطبوعات تفویض شود و بر نحوه توزیع سیستم آگهی و تبلیغات نیز نظارت شود. سعی داریم اخلاق را در این کشور حاکم کنیم و مطبوعات باید در مقابل بداخلاقی قلم بزنند و مردم را به وحدت سوق دهند.
 
کد مطلب: 87937
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *