۰
جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷

بی‌احترامی به اقوام و مذاهب را نمی‌پذیریم

ضیافت افطار جماعت دعوت و اصلاح با حضور نمایندگان مجلس، نمایندگان ادوار و اعضای شورای شهر تهران، روز سه‌شنبه 8 خرداد در دفتر مرکزی جماعت در تهران برگزار شد.
بی‌احترامی به اقوام و مذاهب را نمی‌پذیریم
ضیافت افطار جماعت دعوت و اصلاح با حضور نمایندگان مجلس، نمایندگان ادوار و اعضای شورای شهر تهران، روز سه‌شنبه 8 خرداد در دفتر مرکزی جماعت در تهران برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این ضیافت افطار که به دعوت دکتر عبدالرحمن پیرانی در دفتر جماعت دعوت و اصلاح برگزار شد، جمعی از نمایندگان تهران در مجلس، جمعي از نمایندگان اهل سنت ادوار، تني چند از اعضای شورای شهر تهران و همچنین رئیس و جمعي از فراکسیون اهل‌سنت، حضور يافتند.
دکتر عبدالرحمن پیرانی، دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح، در این مراسم ضمن خوش آمدگويي به میهمانان، گزارش مختصري از فعالیت‌های جماعت در سال‌های اخیر به حاضران ارائه کرد و گفت: «فعالیت‌های جماعت بر چند اصل راهبردي اعتدال و میانه‌روی در اندیشه و عمل، دگرپذیری و رواداری استوار است. ما از ابتدای شکل‌گیری جماعت، تنوع قومی و مذهبی کشور را مدنظر داشته‌ایم و در ميان جامعه اهل سنت نيز با همه جريانات و شخصيتها روابط خوبی داریم.»
وي ادامه داد: «در برابر کم لطفی‌هایی که در قبال اهل‌سنت رخ داده همیشه سعی کرده‌ایم یأس ما را فرا نگیرد و برای رسیدن به حقوق خود به خشونت روی نیاوریم. همواره سعی کرده‌ایم فعالیت‌های خود را در چارچوب قانون انجام دهیم.»
دبیرکل جماعت دعوت و اصلاح در خصوص استقلال جماعت به حاضرین گفت: «گرچه جماعت در ابتدا از بیداری اسلامی اقتباس کرده‌ ولی همواره استقلال فکری و تشکیلاتی خود را حفظ کرده است و بلکه انتقادهایی هم به جریان بیداری اسلامی داشته و در موارد متعدد مطرح کرده‌ایم. البته این به معنای نادیده گرفتن وجوه مثبت بیداری اسلامی و نقش مثبت آن در منطقه نیست. ما استقلال خویش را در هم در داخل و هم در خارج حفظ کرده‌ایم.»
سخنران دوم اين مراسم، دکتر مصطفی کواکبیان، نماينده تهران نیز ضمن تشکر از انعقاد این مراسم گفت: «تبریک می‌گویم به اعضای جماعت دعوت و اصلاح که صبورانه به کار و فعالیت ادامه می‌دهند و به صورت شفاف در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.»
وی ادامه داد: «بسیاری از اصول قانون اساسی و مواد قوانین جمهوری اسلامی حامی اقوام و اقلیت‌ها و مذاهب اسلامی هستند» وي افزود: «اهانت به اقوام و مذاهب و بی‌احترامی یک استاد دانشگاه در گوشه‌ای از کشور به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.»
وی با اشاره به فتوای تاریخی شیخ محمود شلتوت شیخ بزرگ و استاد الازهر مصر مبنی بر اینکه شیعه اثنی عشری نیز از مذاهب اصلی اسلام بوده و انتقال از هر یک از مذاهب به دیگری بلا اشکال است خواستار مقابله مجمع تقریب با تحرکات اختلاف افکنانه بین شیعه و سنی شد.
لازم به ذکر است در این مراسم شخصیت‌هایی همچون علیرضا محجوب، الیاس حضرتی و دکتر کواکبیان نمایندگان تهران، آقایان حق‌شناس، امینی، اعطا، الویری، خلیل‌آبادی، علیخانی، سالاری، و میرلوحی از اعضای شورای شهر تهران، قسیم عثمانی نماینده بوکان، عبدالكريم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه، رحیمی نماينده تربت جام و رئیس فراکسیون اهل‌سنت، محمودزاده نماینده مهاباد شریفی نماینده بستک و بندرلنگه از فراکسیون اهل‌سنت و دکتر شجاع‌پوریان معاون فرهنگی شهرداری تهران، دکتر رئوف قادری مدیر مجتمع شهر آفتاب، دکتر جلالی‌زاده و دکتر اقبال محمدی از نمایندگان ادوار اهل سنت حضور داشتند.
 
 
کد مطلب: 87944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *