۰
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷

اسپانیا، قدرتمند و مدعی قهرمانی

تیم ملی فوتبال اسپانیا بدون شک قدرتمندترین تیم حاضر در گروه B جام جهانی 2018 است که بسیاری از کارشناسان، این تیم را یکی از بخت های اصلی قهرمانی در این دوره می دانند.
تیم ملی فوتبال اسپانیا بدون شک قدرتمندترین تیم حاضر در گروه B جام جهانی 2018 است که بسیاری از کارشناسان، این تیم را یکی از بخت های اصلی قهرمانی در این دوره می دانند.
به گزارش ایرنا، ملی پوشان کشورمان روز سی ام خرداد ماه، دومین دیدار خود در بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی را برابر ماتادورها برگزار می کنند.
این در حالی است که رقابت با اسپانیا، فرصت جهانی شدن را بیش از گذشته به ملی پوشان فوتبال کشورمان می دهد.
پیش از این، ملی پوشان کشورمان در جام جهانی 2014 در دیدار با آرژانتین این فرصت را پیدا کردند و با نمایش مناسب برابر آلبی سلسته در صدر اخبار فوتبال جهان قرار گرفتند.
در این گزارش نگاهی داریم به اسپانیا، یکی از حریفان ایران در روسیه.

* صعود به جام جهانی 2018:
تیم ملی اسپانیا در مرحله مقدماتی در گروه هفتم قاره اروپا با ایتالیا، آلبانی، رژیم اشغالگر قدس، مقدونیه و لیختن اشتاین رقابت کرد و با کسب 28 امتیاز که از 9 برد و یک تساوی بدست آمد، مقتدرانه مسافر جام جهانی شد.
شاگردان «یولن لوپتگی» با 36 گل زده و 3 گل خورده در مجموع رقابت های انتخابی جام جهانی در اروپا پس از آلمان و بلژیک در رتبه سوم ایستادند.
پپه رینا، دیوید دخه آ، سرخیو راموس، جرارد پیکه، جوردی آلبا، دنی کارواخال، ناچو، مارکوس آلونسو، کوکه، ایسکو، تیاگو، مارکوآسنسیو، سائول نیگوئز، دیگو کاستا، ایاگو آسپاس، لوکاس واسکز، رودریگو و آندرس اینیستا بازیکنان اسپانیا در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بودند.

* تاریخچه حضور در جام های جهانی
تیم ملی اسپانیا برای نخستین بار در جام جهانی 1934 حضور یافت و با 14 تجربه حضور در جام جهانی از تیم های با سابقه این رقابت هاست.
ماتادورها در جام جهانی 2010 در دیدار پایانی با گل دقیقه 118 «آندرس اینیستا» مقابل هلند به پیروزی رسیدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.
از تیمی که سال 2010 قهرمان جهان شد، جرارد پیکه، آندرس اینسیتا، سرخیو راموس، په په رینا و سرخیو بوسکتس بازیکنانی هستند که در جام جهانی 2018 روسیه نیزحضور دارند.
تیم ملی فوتبال اسپانیا متکی به بازیکنان خوش تکنیک و البته تاکتیک پذیر است.
مالکیت توپ یکی از اهداف اصلی تیم ملی اسپانیا در سال های گذشته بوده که پس از روی کار آمدن «لوپتگی» این مساله کمرنگ تر شده است.

* ستاره های اسپانیا
94 درصد بازیکنان فعلی تیم ملی فوتبال اسپانیا در لالیگا (لیگ کشور اسپانیا) بازی می کنند و تنها 6 درصد بازیکنان این تیم در خارج از این کشور هستند و البته در تیم های معتبر و ریشه دار اروپایی عضویت دارند.
اسپانیا در میانه میدان بازیکنان توانمندی دارد که ریتم بازی تیمشان را در طول 90 دقیقه به خوبی کنترل می کنند.
سرخیو راموس و جرارد پیکه دو مدافع میانی و کارساز این تیم هستند که در ضربات ایستگاهی خطرناک نشان می دهند. مزیت دیگر این دو بازیکن توانایی بالا در بازی سازی است.

* چند آمار خواندنی تیم ملی اسپانیا:
بر اساس گزارش سایت ترانسفر مارکت، بازیکنان تیم ملی فوتبال اسپانیا در مجموع بیش از 982 میلیون پوند ارزش دارند.
ایسکو هافبک 25 ساله رئال مادرید گران ترین بازیکن ماتادورها به حساب می آید و 75 میلیون پوند ارزش دارد. یعنی تقریبا 2 برابر قیمت کل بازیکنان تیم ملی ایران.
با توجه به مصدومیت «دنی کارواخال» بازیکن تیم رئال مادرید دردیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر لیورپول به نظر می رسد، این بازیکن جام جهانی را از دست داده است و نمی تواند در روسیه حضور یابد.
تیم ملی اسپانیا چندی پیش تیم ملی آرژانتین را در غیاب «لیونل مسی» با نتیجه خیره کننده 6 بر یک شکست داد.
تیم ملی فوتبال اسپانیا تا زمان باقیمانده به آغاز رقابت های جام جهانی، 2 دیدار تدارکاتی دیگر را در دستور کار دارد.

* فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی اسپانیا درجام جهانی 2018:
دروازه بانان:
داوید دخه آ (منچستریونایتد)، په په رینا (ناپولی)، آریسا بالاگا(بیلبائو)
*مدافعان:
سرخیو راموس و ناچو (رئال مادرید)، جرارد پیکه و جوردی آلبا(بارسلونا)، اودریوسولا(سوسیداد)، آزپلیکوئتا (چلسی) و مونرئال (آرسنال)
*هافبک ها:
ایسکو، لوکاس واسکز و آسنسیو(رئال)، داوید سیلوا(منچسترسیتی)، سرخیو بوسکتس و اینیستا(بارسا)، کوکه و سائول نیگوئز(اتلتیکو مادرید)، تیاگو آلکانتارا (بایرن مونیخ)
*مهاجمان:
دیگو کاستا (اتلتیکو مادرید)، رودریگو (والنسیا)، ایاگو آسپاس (سلتاویگو)
کد مطلب: 88135
برچسب ها: اسپانیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *