۰
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰

زنی که رئیس مجمع عمومی سازمان ملل شد

ماریا فرناندا اسپینوزا به عنوان چهارمین رئیس زن مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.
ماریا فرناندا اسپینوزا به عنوان چهارمین رئیس زن مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این سیاستمدار اکوادوری در برابر ماری الیزابت فلورس فلیک از هندوراس توانست با کسب ۱۲۸ رای در برابر ۶۲ رای به عنوان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شود.
وی در سخنرانی خود پس از این رای‌گیری اعلام کرد که او اولین زن از آمریکای لاتین برای اتخاذ ریاست مجمع عمومی سازمان ملل است.
وی گفت، او در دوران ریاستش سیاست درهای باز را اتخاذ کرده و به عنوان یک فرد بی‌طرف، هدفمند و طرفدار ابزار تسهیل‌کننده عمل خواهد کرد.
او افزود: همان‌گونه که شما می‌دانید من یک شاعر و سیاستمدار هستم. من کاملا آگاهم که اگر ما نبینیم، نمی‌توانیم دیدگاه سودمندی داشته باشیم و اگر گوش نکنیم هیچ کلمه‌ای ارزشی ندارد. بر همین اساس من آماده گوش کردن به همه شما و کار کردن با همه اعضای سازمان ملل هستم.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در سخنرانی خود رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل را به عنوان یک دیپلمات با تجربه و سیاستمداری که نیاز به همکاری در مواجهه با چالش‌های کنونی را درک می‌کند، معرفی کرد.
اسپینوزا به عنوان وزیر خارجه و وزیر منابع انسانی، وزیر دفاع در اکوادور کار کرده است. او اولین زنی است که به عنوان نماینده دائمی اکوادور در نیویورک معرفی شده است. پیش از این نیز به عنوان سفیر اکوادور در ژنو فعالیت کرده است.
اسپینوزا اعلام کرد که وی معتقد است سازمان ملل یک مسیر منصفانه برای دستیابی به صلح است. 
وی گفت: من با ۱۹۳ عضو این سازمان دست در دست هم همکاری می‌کنم.
او در ادامه اظهاراتش وعده داد که راهی را پیش برود که در راستای تقویت چندجانبه‌گرایی و ارائه بهتر تعهدات موجود باشد.
کد مطلب: 88170
برچسب ها: سازمان ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *