۰
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰

آخرین وضعیت «ورکان» و «ایران»

مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت «ورکان» (توله پلنگ نر) در «بارجین» از نگهداری «ایران» (یوزپلنگ ماده) در پارک پردیسان خبر داد.
مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آخرین وضعیت «ورکان» (توله پلنگ نر) در «بارجین» از نگهداری «ایران» (یوزپلنگ ماده) در پارک پردیسان خبر داد.
به گزارش ايسنا، علی تیموری اظهار کرد: ورکان (توله پلنگ پیدا شده در استان گلستان) در باغ وحش باراجین در استان قزوین است.
وی ادامه داد: مجموعه باغ وحش باراجین یک مجموعه ۱۰۰۰ متری است که ورکان هم در آنجا نگهداری می‌شود.
مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در مورد احتمال رهاسازی ورکان گفت: شرایط برای رهاسازی ورکان مهیا نیست. کارگروه فنی حوزه معاونت محیط زیست طبیعی به این نتیجه رسیده که ورکان آموزش‌های لازم برای استفاده از طعمه در طبیعت را ندیده است و نمی‌تواند از خود دفاع کند به همین علت فعلا در باغ وحش باراجین نگهداری می‌شود.
تابستان سال ۹۳، دو توله پلنگ نر و ماده داخل کارتن پشت در اداره محیط زیست شهرستان کردکوی استان گلستان پیدا شدند. این دو قلاده پلنگ "هیرکان" و "ورکان" نام گرفت و مراقبت از آن دو از سوی اداره محیط زیست استان گلستان شروع شد. بعد از گذشت دو سال، سازمان حفاظت محیط زیست در شهریور ماه سال ۹۵ تصمیم به رهاسازی پلنگ ماده یعنی هیرکان گرفت اما مرگ هیرکان و پنهانکاری در مورد این موضوع حاشیه‌هایی برای سازمان حفاظت محیط زیست به وجود آورد البته ورکان ( پلنگ نر) هنوز زنده است. تیموری در ادامه درباره وضعیت «ایران» گفت: «ایران» همچنان در پارک پردیسان نگهداری می‌شود.
«ایران» یک یوزپلنگ آسیایی است که سال گذشته در تهران از دست قاچاقچیان نجات پیدا کرد و برای نگهداری به پارک پردیسان تحویل داده شد. «ایران» ماده یوزپلنگی است که به اعتقاد دامپزشک پارک پردیسان توان باروری را دارد.
 
کد مطلب: 88280
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *