۰
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵

صادرات ایران به قطر ۵ برابر شد

صادرات ایران به کشور قطر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.
صادرات ایران به کشور قطر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.
به گزارش ايسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی دو ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۸۵ تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
صادرات انجام شده به قطر از لحاظ وزنی ۱.۱۵ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۶۵ درصد از کل ارزش صادرات ایران در این مدت را شامل می‌شود و از این حث کشور قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه ۱۹ قرار می‌گیرد.
این در حالی است که در دو ماهه نخست سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۸۱۴ تن کالا از ایران به قطر صادر شده بود که ارزش آن تنها هشت میلیون و ۸۹۹ هزار دلار بوده است.
صادرات ایران به قطر در مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۰.۷۴ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۱۴ درصد از کل صادرات انجام شده در مدت مذکور بود.
به این ترتیب مقایسه میزان صادرات به قطر در دوماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که صادرات به این کشور از لحاظ وزنی ۶۴ درصد و از لحاظ ارزش بیش از ۴۳۵ درصد افزایش یافته است.
نکته مهم این آمار افزایش قیمت کالاهای صادراتی به قطر است که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته کالاهای با ارزش بالاتری به این کشور صادر شده است.
کد مطلب: 88285
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *