۰
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵

برگ های برنده کی روش در روسیه

در آستانه جام جهانی 2018 روسیه، شبکه تلویزیونی «فاکس اسپورتس آسیا» در گزارشی از پنج تن از بازیکنان تیم ملی ایران، به عنوان محوری ترین و تعیین کننده ترین عناصر این تیم نام برد و آمادگی کامل آنان را برگ برنده «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی دانست.
در آستانه جام جهانی 2018 روسیه، شبکه تلویزیونی «فاکس اسپورتس آسیا» در گزارشی از پنج تن از بازیکنان تیم ملی ایران، به عنوان محوری ترین و تعیین کننده ترین عناصر این تیم نام برد و آمادگی کامل آنان را برگ برنده «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی دانست.
به گزارش ایرنا، این شبکه تلویزیونی روز شنبه در گزارشی نوشت: تیم ملی ایران، با چهار دوره حضور در جام جهانی؛ پس از کره و ژاپن یکی از موفق ترین تیم های آسیایی حاضر در ادوار برگزاری جام جهانی محسوب می شود.
در حالی که این تیم پنجمین حضور خود را در این رویداد بزرگ تجربه می کند؛ آن ها هنوز موفق به صعود از مرحله گروهی نشده اند و از 12 بازی پیشین خود در این رقابت ها تنها یک پیروزی به دست آورده اند.
پس از نمایش درخشان در مرحله مقدماتی و تا پیش از قرار گرفتن در گروه (بی) و هم گروه شدن با غول هایی همچون اسپانیا و پرتغال؛ تیم ملی ایران یکی از سرسخت ترین و قدرترین تیم های آسیایی این دوره محسوب می شد؛ با این حال، امید خصلتی جاودانه در وجود آدمی است و این تیم برای خلق هر گونه شگفتی می بایست پنج نفر از بازیکنان اصلی خود را، کاملا آماده در اختیار داشته باشد.

* مرتضی پورعلی گنجی
پورعلی گنجی به احتمال قریب به یقین محتمل ترین گزینه دفاع وسط ایران به شمار می آید.
از لحاظ تیمی مطمئنا تیم ملی اسپانیا بیشترین دردسر را برای ملی پوشان ایران ایجاد خواهد کرد، اما از لحاظ فردی رویارویی با «کریستیانو رونالدو» کاپیتان تیم ملی پرتغال بزرگ ترین آزمون برای این تیم محسوب می شود.
با توجه به اینکه پورعلی گنجی از لحاظ بلندای قامت شش سانتی متر از روزبه چشمی کوتاه تر است به احتمال فراوان مسوولیت مهار رونالدو روی توپ های هوایی به چشمی 1.90 سانتی متری محول خواهد شد.
با این حال، بصورت کلی پورعلی گنجی به مراتب قابل اطمینان تر از رقیب متزلزل خود در پست دفاع وسط به شمار می رود.

*سعید عزت اللهی ( سپر تک نفره دفاع ایران)
معمولا در تیمی که از لحاظ در اختیار داشتن مهره های هجومی بسیار غنی است؛ چشم پوشی و نادیده انگاشتن عناصر دفاعی کار آسانی است اما در تیم ملی ایران، اهمیت «سعید عزت اللهی» و «احسان حاج صفی» نمی بایست نادیده گرفته شود.
متاسفانه تیم ملی ایران در بازی افتتاحیه خود نمی تواند از عزت اللهی استفاده کند و به جای وی از «امید ابراهیمی» بهره خواهد برد، اما به محض اتمام محرومیت، ستاره تیم روستوف در پست خود انجام وظیفه می کند؛ در واقع مدافع 28 ساله تیم ملی ایران؛ نه تنها سپری تک نفره در خط دفاعی ایران محسوب می شود، بلکه او در حفظ مالکیت توپ بسیار منظم عمل می کند و در بسیاری از موارد پایه گذار حملات این تیم است.

* اشکان دژاگه
دژاگه در دوران اوج فوتبالی خود بهترین بازیکن تیم ملی ایران نامیده می شد؛ با این وجود اگرچه او در فصل گذشته رقابت های باشگاهی به دلیل مصدومیت بازی های زیادی را برای تیمش به میدان نرفت، اما برای سرمربی تیم ملی ایران کنار گذاشتن دژاگه تقریبا امری غیرممکن است.
با این وجود؛ با توجه به گزینه های زیاد در دسترس کی روش در یک سوم هجومی، ستاره اسبق فولام و وولفسبورگ به احتمال زیاد از روی نیمکت بازی ها را آغاز خواهد کرد، اما در صورتیکه ایرانی ها به کمی خلاقیت و ظرافت احتیاج پیدا کنند؛ دژاگه بهترین گزینه سرمربی پرتغالی ایران خواهد بود.

* علیرضا جهانبخش
اگرچه به زعم بسیاری افراد «سون هیونگ مین» مهاجم کره ای تیم تاتنهام انگلیس، به تنهایی بهترین بازیکن آسیا است، اما با نگاهی دقیق به آمار «علیرضا جهانبخش» و فصل درخشانی که وی در تیم آلکمار هلند سپری کرد؛ بی شک فاصله چندانی مابین جهانبخش و هیونگ مین باقی نخواهد ماند.
جهانبخش برغم اینکه اساسا به عنوان وینگر (بال) در تیمش مورد استفاده قرار می گیرد، اما فصل گذشته با به ثمر رساندن 21 گل و 12 پاس گل عنوان آقای گل لیگ برتر هلند را از آن خود کرد و در صورتی که مهاجم 24 ساله تیم ملی ایران موفق به تکرار تنها بخشی از هنرنمایی ها باشگاهی خود در جام جهانی بشود؛ قطعا برگ بنده ی واقعی تیم ملی ایران لقب خواهد گرفت.

* سردار آزمون
بدنبال عملکرد درخشان جهانبخش در فصل2017-2018 و همچنین درخشش «رضا قوچان نژاد» در فصل پیش از آن؛ نام سردار آزمون نسبت به گذشته کمرنگ تر شد؛ با این حال مهاجم چالاک خط حمله ایران در اولین فصل بازگشت خود به باشگاه روبین کازان روسیه، با پنج گل در 26 بازی عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت؛ در واقع توانایی فوق العاده آزمون در مشغول کردن مدافعان حریف؛ فضای مناسب را برای خطر آفرینی جهانبخش و «مهدی طارمی» از گوشه ها ایجاد خواهد کرد.
در بیست و یکمین دوره جام جهانی که از 24 خرداد ماه به مدت یک ماه در کشور روسیه برگزار می شود؛ تیم ملی کشورمان جمعه هفته آینده در نخستین دیدار مرحله گروهی خود به مصاف مراکش، قهرمان جام ملت های آفریقا می رود و در ادامه نیز می بایست در برابر اسپانیا و پرتغال صف آرایی کند.
کد مطلب: 88298
برچسب ها: کارلوس کی روش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *