۰
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۷

افشای اطلاعات، آمریکا را به تنگ آورده است

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از افشای اطلاعات حساس در کاخ سفید به رغم سخت گیری های اعمال شده، به تنگ آمده است.
دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از افشای اطلاعات حساس در کاخ سفید به رغم سخت گیری های اعمال شده، به تنگ آمده است.
به گزارش روز شنبه نشریه هیل، برکناری اخیر «کلی سدلر» از کارکنان بخش ارتباطات کاخ سفید که در سخنانی سناتور «جان مک کین» را مورد تمسخر قرار داده بود، عمق این مشکل را به نمایش می گذارد.
سدلر پس از متهم کردن مافوق خود به درز اطلاعات در جلسه ای در حضور شخص ترامپ، اخراج و از این سمت برکنار شد.
کاخ سفید همچنین هفته گذشته صحنه پرسش و پاسخ در مورد افشای اطلاعات مربوط به یک یادداشت جنجال برانگیز بود که از طرف وکلای مدافع رئیس جمهوری آمریکا در پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تنظیم شده بود.
سرعت افشاگری های غیرمجاز، بارز بودن خصیصه درز اطلاعات در کاخ سفید در دوره زمامداری ترامپ را مشخص می کند. «کلین کانوی» از مشاوران کاخ سفید از این مشکل اظهار تاسف کرده است.
وی که یکی از کارکنان اصلی کاخ سفید است، خود به افشای اطلاعات محرمانه متهم شده، اتهامی که آن را نپذیرفته است. ترامپ نیز بارها از بابت افشای اطلاعات در کاخ ریاست جمهوری ابراز نارضایتی کرده است.
«جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و دیگر مشاوران ارشد ترامپ به شدت تلاش کرده اند تا روند افشای غیرمجاز اطلاعات را متوقف کنند، اما مشکل همچنان به قوت خود باقی است.
افشاگری در کاخ سفید در دوره زمامداری رئیسان جمهوری سابق آمریکا نیز روی داده، اما ماهیت افشاگری های اخیر متفاوت از موارد قبلی است.
هدف از افشاگری های روی داده در دوره ریاست جمهوری ترامپ، لطمه به رقبای داخلی یا شخص رئیس جمهوری به جای تاثیر بر تصمیم های سیاسی بوده است.
کارکنان کاخ سفید به طور علنی و خصوصی از تضعیف روحیه خود به دلیل افشاگری ها و دشواری های پیش آمده برای این افراد در انجام وظایف شان، ابراز گله و شکایت می کنند.
کد مطلب: 88324
برچسب ها: کاخ سفید
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *