کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روس‌ها هیچ کاری درسوریه انجام نميدادند اگر...

21 خرداد 1397 ساعت 13:29

رییس حزب نیروهای لبنانی با بیان اینکه مرحله فشار بر ایران برای خروج آن از سوریه آغاز شده است، مدعی شد: ایرانی‌ها در خاک سوریه حضور دارند و قوی‌ترین طرف در آنجا هستند.


رییس حزب نیروهای لبنانی با بیان اینکه مرحله فشار بر ایران برای خروج آن از سوریه آغاز شده است، مدعی شد: ایرانی‌ها در خاک سوریه حضور دارند و قوی‌ترین طرف در آنجا هستند.
به گزارش ايسنا، سمیر جعجع، رییس حزب نیروهای لبنانی در گفت‌وگو با روزنامه المدن با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مقابله با ایرانی‌های شوخی ندارند و من به این نظریه که می‌گوید آمریکایی‌ها از توسعه‌طلبی ایرانی‌ها در منطقه چشم‌پوشی می‌کنند اعتقادی ندارم، گفت: تلاش‌های آمریکایی ـ عربی جدی برای مقابله با ایران نه تنها در سوریه بلکه در تمام منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید به تحولات ایجاد شده در جنوب سوریه توجه کرد، افزود: توافقی مبنی بر وجود خروج نیروهای ایرانی و هم‌پیمانان آنها از جنوب سوریه امضا شده است و به نظر می‌رسد که آنها باید از آن منطقه خارج شوند اما آنها به راحتی از مناطق دیگر و مهم‌ترین آنها دمشق و حومه آن خارج نخواهند شد.
وی در ادامه مدعی شد: مرحله فشار بر ایران برای خارج کردن آن از سوریه آغاز شده است اما ایرانی‌ها در خاک سوریه حضور دارند و قوی‌ترین طرف در آنجا هستند و اگر نیروهای ایرانی نبودند روس‌ها هیچ کاری نمی‌توانستند در سوریه محقق کنند.
جعجع بر این باور است که ایرانی‌ها به دنبال اجرای توافق جنوب سوریه هستند تا رژیم صهیونیستی را نسبت به امور دیگر مشغول کنند و مرحله آتی مرحله سختی خواهد بود و باید لبنان را از نتایج آن محفوظ کرد.
رییس حزب نیروهای لبنانی در رابطه با حزب‌الله نیز گفت: حزب‌الله به زودی از سوریه خارج خواهد شد و دولت از آن درخواست نکرده است که به سوریه برود و اگر حزب‌الله به دنبال مبارزه جدی با فساد است با آن همکاری خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، ادعای حضورنیروهای ایرانی در سوریه درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند ایران هیچگونه حضور نظامی در سوریه ندارد بلکه تنها مستشاری بوده و به درخواست دولت قانونی آن کشور می باشد.
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز اخیرا درباره مواضع دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا و ترزا می در خصوص مسایل خاورمیانه به ویژه سوریه و تفاوت بین مداخله آنها و مداخله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: تفاوت بین این دو مداخله بسیار زیاد است. روسیه به دعوت دولت سوریه در کشور حضور دارد و همچنین ایران. اما حضور آمریکا و انگلیس در سوریه قانونی نیست بلکه تهاجم علیه سوریه است. مساله مربوط به ترامپ و می نیست بلکه به رژیم‌های غربی و سیاستمداران آن مربوط می‌شود. آنها نظر دیگران را قبول ندارند. سوریه کشور مستقلی است و برای منافع ملی خود کار می‌کند، آنها این واقعیت را قبول نمی‌کنند.
ولید معلم، وزیر خارجه سوریه نیز گفته است که ایران به دعوت از سوریه در کشور ماست و حضور آن کاملا قانونی است. ایران در سوریه هیچگونه حضور نظامی ندارد، در سوریه مستشاران ایرانی در کنار ارتش سوریه در حال مبارزه هستند، ما از سران و مردم ایران متشکریم که در مقابل تروریسم از ابتدا در کنار سوریه ایستاد.
ولید المعلم تأکید کرده است: برعکس حضور غیرقانونی آمریکا و ترکیه در سوریه، حضور ایران در سوریه کاملا قانونی است و بنا به درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارد.
 


کد مطلب: 88431

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/88431/روس-ها-هیچ-کاری-درسوریه-انجام-نميدادند-اگر

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir